ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 4. oktober 2008

Pimp my blog!

Ja nå er jeg jo helt hekta her. Det begynte med at jeg leste på Moseplassens side om hvordan man kunne endre litt på malen.
Og derifra klikket jeg meg videre på linker hun har lagt til om andre bloggtriksesider.. hvis vi kan kalle de det.
-Og nå har jeg fått helt dilla!!
Men det som er viktigst, har jeg skjønt, er å holde det enkelt. Det er fort gjort å velge masse bråkete bakgrunner og annet. Men det fungerte ikke hos meg. Kanskje når en legger inn så mye bilder som vi ofte gjør, så fungerer det ikke så godt?

Men det er mange gøye sider å lese på, og ikke minst lære av.
http://www.pyzam.com/ Her er det mye "stæsj" som man kan legge til og fikse.
http://www.dailyblogtips.com/ Daglige bloggertips.
http://www.dafont.com/ Flere fonter.
http://www.bloggingbasics101.com/ Her kan man lære masse om HTML og annet innen blogging.
http://html-color-codes.com/ Navn på farger til HTML koder.
Og hvis man bare googler litt på Blog design, eller blogging osv, så finnes det uttallige sider om alt mulig.

Nå har jeg klart å lage underskrift i postene. Hurra! Den ble ikke helt perfekt siden jeg har sort bakgrunn ser jeg.
Så har jeg laget egen bakgrunn. Veldig enkel, men artig alikevel. Men når jeg lagde den bakgrunnen fra Pyzam.com, så kom det opp en blinkende reklame oppe i hjørnet på bloggen. Men jeg gikk inn i HTML koden å fjernet den. Enkelt og greit.

Så har jeg fått to Awards fra Duften av Erteblomster . Tuuusen takk!!





Blir jo helt rørt jeg.. *snufs*.

Ellers er løkene fra Hageglede, ENDELIG kommet! ÅÅååhh det var på tide. Men hva ser jeg når jeg åpner pakken? Ingen av løkene har bilder på! Hvordan skal jeg huske hva som er hva? Huff, ja jeg får sette meg ned å google dem, alle som èn.

Var på megahandlerunde i dag. Bankkortet er helt varmt enda. "Grøss..."
Fikk kjøpt en svær rull med bobleplast. Så nå er jeg nesten helt ferdig med å kle drivhuset innvendig. Mangler bare den ene kortenden med døren.

Så skulle jeg bare innom plantasjen for å se etter flere plugger til å feste bobleplasten med i drivhuset. ( Les: I fjor brukte jeg tape.. og den sitter fast enda. ) Fant ingen plugger. Men 4 sekker jord til å ha i det nye beddet, som er nesten bare sand, en sånn sort "Tub" til å ha jord, eller ugress i som jeg har lett etter i en evighet, og sist en ganske stor blåregn til -70%!! Tenkte den kunne klatre i Kristornen. Det hadde kanskje vert stilig? Den kristornen er så kjedelig, men har ikke hjerte til å ta den bort heller.
Lillegutt fikk skateboard med "Cars" på, og jeg fikk nye puter til sofaen. -Så ukeshandling.. helpes!!

Nei nå skal jeg se på det programmet på NRK, om de familiene som har reist til fremmede kulturer osv.. ja dere vet. Jeg blir helt flau av de Trønderene.. hvorfor skal de være så utrolig vanskelige og kranglete??!!! Herreminnhatt.. jeg blir helt flau på deres vegne. ( Unnskyld hvis noen er i familie med dem ) . - Sånn nå fikk jeg det ut.

Ha en deilig lørdagskveld, alle sammen. Ute hyler vinden og regnet slår på vinduet... Storesøster er å besøker min søster i Sandnes, og Lillegutt ligger å sover....


Blogglisten

9 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Er det ikke artig å lage seg en blogg som er personlig? Jeg jobber, om ikke hemmelighet, så på min egen maskin, med en ny design på min blogg, også.

Ellen Walnum sa...

Du er så flink! Jeg blir helt misunnelig......jeg får styrte inn på alle tipsene og se om jeg finner noe festlig. Likte spesielt den signaturen din!

Unknown sa...

Ha ha.. nå har jeg fått meg katt, også.. kanskje litt for mye.

Elisabeth sa...

Det er jo bare supergøy å "stæsje" opp bloggen sin. Stadig noe nytt man bare "må" prøve ;) Du har fått til en lekker look :)

Anne på Moseplassen sa...

hihi, morsomt at jeg kunne innspirere, og tusen takk for en mengde flotte linker! Jeg er nok litt lat for jeg gidder ikke mekke før jeg "må", men det er nå egentlig ekstremt intressangt å klikke seg rundt for å se hva man kan gjøre - og plutselig forstår man at akkurat den dingsten er noe man må ha :)

FO - 2 sa...

Takk til deg for alle tips. :)
Det er gøy å "leke" litt ja.
Og du, det er veldig lett å la kronene rulle..... ;)
Slik er det bare.
Og noen av oss bruker mye på hagen...
Har kjøpt meg noen trær og busker til halv pris nå.
MÅ plante dem snart!
Angående trønderne, så er jeg helt enig.
Skamme seg!
Man kan jo lure på hvorfor de meldte seg på det hele.....?
Fikk kanskje vist noen litt bedre sider i går da....

Britt Åse sa...

Hmmm, jeg får bare lystere og lystere til å leke meg litt. Kanskje lage en blogg til, bare for å ha til å leke seg teknisk med, og så kan den orntlie bloggen ligge uforstyrret så lenge?

Unknown sa...

Ja jeg har lagret bloggen min, slik som jeg vil ha den. Så hvis jeg tuster det for mye til, så setter jeg den bare tilbake igjen. Men det var jo en knakende god idè da..

me sa...

Pimping!
Det er det jeg har trengt hele tiden!
Og jeg har ikke visst det selv engang!
Jeg har bare vert frustrert over at jeg ikke har mac - og at jeg ikke har vent meg med noen av programmene som ikke er paintshop - som jeg ikke har på min maskin..
Takker! ^^,

Related Posts with Thumbnails