ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 19. oktober 2008

Ting jeg "liksom" skal gjøre i dag.

I dag MÅ jeg:
1. Rydde inn hageputer og diverse, som står under pergolan.
2. Ta ned taket på pergolaen. Gjort, men taket revnet. Kan man få kjøpt nytt noe sted?
3. Spa opp Georginer, skylle røttene og legge dem til tørk. Gjort, lot to stå for å se om de overlever slik som Juni sine gjorde på flekkerøya.
4. Klippe ned Fuchsiaene og sette dem i kjelleren. Gjort.
5. Rydde mer ute.. står alt for mye skrot der ute.

Så får vi se til kvelden hvor mye som blir gjort av dette da.

Ellers så er jeg blitt forelsket... Satt å googlet litt etter bloggen til min søster. Hun har visst laget en blog men kan ikke huske adressen???!!!!
-Anyway.. Kom til sidene til Dyrebeskyttelsen i Kristiansand. Og kom over denne skjønnheten av en herremann. Tror i alle fall det er en han. Det står:
Ref. id: 777
Dato: 10.10.2008
Gutt ca 3 måneder. Hun ble født ute, men ble tidlig tatt hånd om og er snill og tam.


Men så var det Gubben da. Han elsker dyr, men har jo sine meninger. Vi har Lillegrå fra før. Hun fikk vi fra Dyrebeskyttelsen i 2002. Verdens søteste og snilleste katt. Så ville vi skaffe oss en til. En hannkatt ( unge ). Men det likte ikke Lillegrå. Hankattungen var alt for sosial og klovn. Lillegrå satt mest utenfor å ristet på hodet av den dumme gutten.
Men så ble desverre hankattungen syk, begynte å gjøre fra seg overalt. Vi prøvde alt, men han måtte desverre avlives. Veldig trist.

Siden har vi ikke tenkt på å få en til. Men jeg har jo lest litt rundtomkring, og det er jo ikke sikkert at Lillegrå blir like sur på denne?
Jeg synes det er så bra å prøve dyrebeskyttelsen først hvis en vil ha ny katt. Og jeg er ikke så intressert i å ha en alt for ung katt. De henger i gardinene, og klorer opp alt. Denne er visst 3 mnd, og er kanskje i det ungeste laget. Men jeg ble helt betatt...

Hmmm så nå må jeg prøve å overtale ham da. Storesøster og Lillegutt her behøver jeg ikke å spørre. De er jo overlykkelige bare jeg nevner ordet katt.

Noen tips til gode overtalelsemetoder?
Blogglisten

5 kommentarer:

Else Marie sa...

Liker slike nusselige katter her og......
Har Mia svart hvit som er sjefen og Pinky grå/hvit som er en skikkelig pyse lol stikker halen mellom bena med en gang

Uteryddingen her er helt ferdig ikke et fnugg å se noen steder

Heldig meg..........:)

Ellen Walnum sa...

Det var jo en søt liten herremann:-) Skjønner godt at du falt for ham. Når det gjelder overtalelseskunster har jeg dessverre ikke noen gode råd...

Else Marie sa...

og ropeboks har du ikke
lol sikter til svaret i comentaren min lol

Ellen Walnum sa...

Helledussen så flittig du har vært da!

Jeg vet ikke hvordan det er med paviljongene fra Europris, men til min paviljong fra Plantasjen får jeg kjøpt nytt tak. Måtte kjøpe nytt i år, og taket revnet igjen i uværet så jeg må kjøpe nytt til neste år også. Kanskje dette passer til ditt også? (er det ikke 3x3?)

Unknown sa...

Tror ikke de på plantagen passer. Jeg har jo sånn hull i midten på mitt, med en topp oppå med eget trekk. Lurer på om jeg skal rine europris å høre.

Related Posts with Thumbnails