ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 5. september 2008

De siste høstblomster?

Er det høst allerede?? Hvor ble sommeren av?
Sommerfuglbusken holder på å blomstre av, og de siste blomstene blomstrer nå. De er preget av mye regn, desverre.. og snegler. Ikke så mange som i fjor heldigvis, men noen er det jo.


"Kyss meg over gjærdet. " Blodbeger henger i en kurv i epletreet.
Maisen begynner å modnes................Samme gjør eplene. Ikke gode å spise, men veldig gode til eplekake..


Fuchsia "Swingtime" og Ipomoea. Høstfarger i beddet

Geranium "Brookside" tror jeg.. Austinrosen: Charles Austin.

Dahlia.. husker ikke navnet akkurat nå. Heuchera "Plum Pudding". Denne lar sneglene være i fred.

I morgen drar vi til oslo får å se balletten Askepott i den nye Operaen. Håper det blir bra.
I dag skulle jeg egentlig ryddet litt i hagen, men mellom det ene og det andre, ble det ikke tid. Jeg fikk sanket litt frø av Løvemunnen i alle fall. Den er 2 genrasjon av en jeg fikk i en frøblanding. Rosa og gul. Veldig pen.

Nå sitter jeg her å kjenner halsbetennelsen snike seg på. Nei-nei-nei!!!!! Jeg nekter!!!

Får krype til køys snart.


I guess these are the last flowers to bloom this season. Sad.. but than again a nice and different season. I have collected some seeds today, but thats all I have had time to do in the garden. There are not enough hours in a day.
I hope to have a weekend off, with nothing to do, so that I could do some badly needed work out there..

Blogglisten

10 kommentarer:

Ashraf sharif sa...

you have many flowers good to seeds and beautiful apples fruit

Anonym sa...

Min Charles Austin blomstrer IKKE nå. Kjempeurettferdig. På den annen side har jeg ikke halsbetennelse.
God bedring, og god helg!

Hilsen fra landet sa...

Næmmen er det deg - Charlotte fra Hagegal jo?!? Har fått frø fra deg. Kjempetakknemlig.

Ønsker deg gooood helg! :-)

Anonym sa...

Fortsatt nydelige farger hos deg, høsten er ikke så verst egentlig heller. Håper du får en flott dag og at ikke halsbetennelsen slår til.

Ellen Walnum sa...

God tur til Oslo og flott balettopplevelse. Håper halsbetennelsen har vett til å trekke seg tilbake.

IngunnBW sa...

Dette var da en kjempeflott blogg som jeg umiddelbart la til. Håper det er i orden! Er jo så spennende dette med blogg, en ny verden har åpnet seg :)

Barbarapc sa...

What a lovely garden! I always find it fascinating to see so many of the same varieties of plants that we grow here. And, what a splendid vacation your family had - I bet you can hardly wait for your next cruise!

GundaM sa...

Jøss, som det blomstrer her da;)

Her er det nesten bare sommerfuglbusken som holder stand.

Kos deg i oslo!

FO - 2 sa...

Mange herlige farger hos deg i begynnelsen av den første høstmåneden.
Snegler ja. Det har jeg virkelig nok av!
Slik er det vel her ved kysten. Mildt og mye regn.
Ideelt for disse krypene. Men, bank i bordet. Denne sommeren har vært fin! Det er sommer denne dagen også.
Jeg går rundt i hagen om kveldene, fra tidlig på våren med ei sprayflaske med salmiakkvann. Ca. 50/50 vann og salmiakk.
En dusj så er Iberiasneglen ferdig!
Ett tips til deg.
God søndag!

Anonym sa...

The dark leaves of the Heuchera 'Plum Pudding' look very attractive, and the green leaves around it help show it well. You still have some very nice flowers in bloom as the season ends.
All season I eagerly look forward to the next perennial that will open. When the last one has opened, even if there are many still in bloom, I have to start anticipating the bulbs for the next season.

Related Posts with Thumbnails