ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 19. september 2008

Regnvåte roser og sjokoladekake

I dag er jeg sur. Rett og slett driiiiitsur. Jobben er teit, jeg er feit.. I`m a poet, and I didn`t even know it! Herreminnhatt altså. Blææææ sier jeg bare. Så hva gjør man da? Jo, man baker en sjokoladekake med ubeskrivelige mengder sukker og andre ulumskheter som kalorier og karbohydrater og for ikke å nevne smør. Meeeengder med smør.

Men litt sunn er den da. Det er jo faktisk ca 2 ts kanel i. Og DET er jo så slankende.

001
Og mens kaken står i ovnen, tar vi en kjapp tur i hagen, og kikker litt på rosene i regnet.


002 004
Clenodendrum Ugandese-ikke en rose, men vakker alikevel. Nostalgie

005 006
Red Peace? Heritage-sliter med meldugg i år.

007 008
Charles Austin. Superstar.. en grell farge må jeg si. Hvem vil ha den?

009 011
Bella Rosa. Westerland

013 014
White . Aotearoa ( New zealand )

015 010
Claire Renaissance . -Og Gul solhatt og Anisisop "Snow spike".

Rosene er pene på nærthold.. men ikke noe vakkert syn i sin helhet her for tiden. Det regner hele tiden.
I helgen hadde jeg tenkt til å grave ned masse løk og flytte litt rundt på ting. Håper det blir oppholdsvær. Fikk melding fra Hageglede at løkene er på vei!! Hurraaa!

Oppskriften på min vakre kollegas utrolig farliggode sjokoladekake.
( Det anbefales å bruke svææær kopp.. hvis ikke blir den flat og tørr . Og bruk 2 teskjeder i stedet for 1 hvis koppen er ekstra stor.)

2 1/2 Kopper hvetemel
2 kopper sukker
1/2 kopp bakekakao
1ts kanel
1ts salt
1ts bakepulver
1ts natron --------blandes sammen.

1 kopp kefir
1/3 kopp smeltet smør
1/2 kopp varmt vann
2 egg ------------Bland i det tørre.

Stekes i 30 min 175 grader i langpanne.

Glasur:
1pk Melis, litt bakekakao, 2 ts vaniljesukker, smeltet smør og kaffe. Kokos til pynt. ---------------Prøv deg fram.

016

Today I`m just angry.. not a good day. So to change it, I made a chocolate cake and took some pics of the roses in the rain.

Blogglisten

8 kommentarer:

Marit sa...

Nammenamm... Sånne fristelser er vanskelig å motstå...

fru Sandeggen sa...

Ikkelystpåsjokoladeikkelystpåsjokoladeikke...

Synes det var veldig lurt at du tok bilde av clerodendrumen, for den så jeg i sommer og hadde glemt hva het... Takk :)

Vivishagerom sa...

Åh, hvem har vel ikke hatt en slik dag, Charlotte. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bestemt meg for å kutte ut kaker og søte saker, men det holder aldri lenge. Den sjokoladekaka,så ut som om den ga mersmak.
Jeg har også fått mail om at løkene er sendt. Da blir det høsttrim i hagen med løken. Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Du frister: Både nydelige roser og lekker kake!

FO - 2 sa...

Håper at du fant trøst i hver eneste deilige munnfull.... ;)
Og at du har noe igjen til helgekosen. ;)
God helg!

nefertiti sa...

Sjokoladekake hjelper mot det meste - om ikke i det lange løp, så i alle fall der og da.... ;-)

Hvis du finner noen som vil ha den rosen din, så spør om de vil ha min 'Fellowship' også.
Passer ikke til noen ting :-(

Trude sa...

Vet du, den clerodendrum ugandensen du har der er bare såå vakker. Vi har prøvd å tatt den inn i butikken for salg men her nord kjenner ikke folk flest til denne "skatten". En så holdbar fin plante , men niks,, den selger bare ikke. desverre.Du har mange fine roser som blomstrer nå. Kjipt at sommeren er over... ha en strålende dag. Jeg skal snart på jobb. Klem

me sa...

Jeg har også den med den grelle fargen. Hates it, wants to kills it.
Den var her fra før for å si det slik. Min mor og kjæresten min digger den, så jeg må omplassere den til et sted i hagen hvor den lar meg være i fred.. *lol*

Related Posts with Thumbnails