ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 13. september 2008

Seeds and Cows

This morning, I sat in front of the television, watching a stupid program about dieting and stuff. I don`t really know why, but I guess I just turned on the tv, and didn`t care what Iwas waching. Maybe because I was a tiny hungover from yesterdays dinnerparty.
The point is, that I started to feel even more stupid than the program, so I put on my runningshoes and went out for a quick run. ( Well, run, is a overstatement i guess, a light light jogg. )
Here are some of the things I saw on my way.
A cow! I don`t live in the country. But in the suburbs of Kristiansand, you can still find some small farms. This is an area close to the shcool my daughter goes to. I just love cows.

When I arrived home, I took a quick look in the mailbox, just to find Ivy that has started to grow inside.. Geeeeezzzzz.

I planted a "seed-walpaper" in a bed on one side of the house, but forgot to water it this summer. But today this one met me. Really beautiful. I collected seeds from it, so i can plant more of them next year. I have no ida what it is. I guess it some kind of hollyhock?

Følte meg feit, lat og dum etter "syforeningen" i går, så jeg fikk enda dårligere samvittighet av et slankeprogram på tv.. så jeg tok meg en joggetur. Her er noen bilder av hva jeg fant på veien. Noen som kjenner den sommerblomsten?
Mens jeg skriver dette, spiser jeg en sjokoladecroissant.. bare så det er sagt!
Blogglisten

4 kommentarer:

fru Sandeggen sa...

Det er en kattost, malva sylvestris. En favoritt her i gården. Blir stor og flott, og full av blomster.

Ellen Walnum sa...

Nydelig malva var det:) ....forøvrig.......var det noen som sa at TV ikke har påvirkningskraft!:-)

nefertiti sa...

...og malvaen blomstrer hele sommeren. Den er helt nydelig, og jeg må ha en til - i en annen farge - til neste år.

Anbefales :-)

Anonym sa...

Den kan spises.. altså det grønne. Tørkes og brukes i suppe med kylling og løk og hvitløk...

Related Posts with Thumbnails