ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 13. september 2008

Fredagskveld

Åh, nå ligger jeg her i sengen med pc, tv og greier. Gubben og lillegutt rømte til min far i natt. Jeg har hatt syforening.. og alle vet vel omtrent hva det vil si? En haug med gale damer som kakler høyt og lenge over mengder med vin og mat. Ikke noe sted for gutter, med andre ord. Storesøster behøver bare pc og ørepropper, så enkelt er det å være 12 år.

001
De siste blomstene igjen i hagen fikk komme på bordet i det minste. Så litt bryllupsaktig ut, men skitt au.
002
Blodbeger. Mulig jeg må prøve disse igjen til neste år?
Salat fra hagen, den siste. Chili fra hagen og det hele. Det ble Tortelloni i fløtesaus med bacon og asparges. Tror det falt i smak.
Til dessert hadde vi ( servert i vinglass) Is, med en jorbærsaus blandet med ingefær og lime, oppå der, vispet krem, overstrødd med kakao-kanel og brunt sukker. En oppskrift fra en venninde. Visstnok fra Bagatelle.. veldig enkelt og utrolig godt!

Joda, ellers så har jeg nå plutselig litt inneplanter, jeg er elendig med inneplanter. Disse har alle stått ute til nå, men de har nå flyttet inn. Så får vi se hvor lenge de lever.
004 Men den røde Coleus Volcano.. begynner å se litt "tafsete" ut. De andre er sukkulenter og burde kunne klare seg. Tror jeg får gå for den typen planter ja.

Kjøpte to stk "mor og barn" eller hva de heter til å være i de lysestakene som nå plutselig befant seg under den nye varmepumpen. Luften blåser ikke ned på dem, men jeg kan jo ikke ha stearinlys i dem lengre, så jeg hang disse to der. Så får vi se hvor lenge DE lever da. ( heter de mor og barn??? Eller er det bare noe jeg har funnet på her jeg ligger i svak hvitvinrus? )
005
Huff nå bare vaser jeg. Ja ja, det er greit det og, er det ikke? For å være ærlig er jeg søren meg ikke trøtt heller. Kl er halv tre om natten og jeg burde være stuptrøtt. Men sånn blir det alltid. På TV er det en merkelig film som surrer i bakgrunnen, ikke får jeg med meg hva den handler om da jeg desverre ikke er så stø i Arabisk.

Har egentlig alltid hatt lyst til å lære arabisk.. ok... nå er det natta. Natta!!!!!!!

Friday night, and dinner with the girls. Husband and son, escaped to my father for the night. I can understand why. The last flowers in my garden on the dinner table. Some plants that has been outside all summer, ar egiven a chance inside.. we will see..

Technorati Tags: ,,
Blogglisten

7 kommentarer:

hajal. sa...

Såvidt eg kan sjå er det Lanterneplante (Ceropegia) du har på veggen. Det er sikkert "Mor med tusen barn" du tenker på ,men den er ein Saxifraga og ser litt annleis ut.

Marit sa...

SÅ nydelig bordpynt du hadde! Blodbeger er absolutt en må ha plante for meg hvert eneste år. Mye jobb med den siden den trenger så lang oppalingstid, men den er jammen verdt det! :)

Villrose sa...

Sykt god må den desserten være (slikkesegommunnen-smiley)

Blodbegeren er nesten på sitt beste nå!

fru Sandeggen sa...

Uh, jeg ble sulten av den menyen. Og jeg har nettopp spist...

Lene fra Lillehammer sa...

Den desserten din hørtes supergod ut og må prøves. Når det gjelder tyske skiver bruker jeg følgende oppskrift:
Ingredienser:
250 g meierismør
225 g sukker
425 g Hvetemel
125 g Potetmel
1 ts Vaniljesukker
1 ts bakepulver
1 Egg

Smør og sukker røres hvitt, ha så i egg og hvisp det godt sammen. Tilsett mel/potetmel med bakepulveret og vaniljesukker. Arbeid deigen godt sammen. Rull den til en tykk pølse på bakepapir strødd med perlesukker. Hvis du har en stor deig vil det lønne seg å lage et par pølser.
Sett deigen kaldt, gjerne over natten i kjøleskapet.
Skjær ½ cm. tykke skiver.
Stekes ved 180 grader i 8-10 minutter. Avkjøles på kakerist. Oppbevaresi tett boks.

Dette blir veldig mange kjeks Charlotte med kalkuler med at deigen også er veldig god.
Jeg lover deg at kjeksglasset blir fort tomt.

Unknown sa...

Takk Hajal!
Og takk alle sammen, oppskriften skal testes ut i morgen, Lene!

Anne på Moseplassen sa...

flott borddekorasjon da!
Blodbeger har blitt et must for meg, selvom ikke alle pottene er like fine. Sultne og litt kresne på akkurat passe mengde vann de der...

Related Posts with Thumbnails