ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 26. september 2008

Freeeedaaag!!!

Og jeg er alene hjemme!!! Eller.. ungene er jo hjemme da. Men Gubben er å besøker en venn i Stavanger.
Det er så deilig å bare være alene litt. Mulig jeg skifter mening igjen i natt. Men nå føles det i alle fall topp. Lillegutt la seg greit, og storesøster tuster med sitt.
Har lastet ned et bilderedigeringsprogram som heter Photo Scape. Ganske artig egentlig. Men jeg har ikke helt funnet ut av det enda. Så jeg får prøve meg litt fram.


Her er en av Fuchsiaene jeg fikk av Ellea. Dollar Princess. Det var en bitteliten pusling i våres. Men se henne nå!
Har egentlig aldri tatt bilde rett opp før.. bare for gøy.
Så plukket jeg inn noen roser for å ha på bordet. Med klokken: Kl 11 og 12: Nostalgie. Kl 1: Claire Renaissance. Kl 3 og 4: Pearl Drift. Kl 6: Charles Austin. Kl 8: Ukjent. - Hvordan kan jeg få sort bakgrunn på de bildene egentlig?

Nå må løkene fra Hageglede komme snart. De er sendt for over en uke siden. Men når jeg søker på kollinummer kommer det bare opp at det er kommet melding til Høvik ( ? ) men ingen ting ellers. Hvorfor Høvik?

Lagt til noe senere på kvelden: Dumpet inn på www.planteliste.net akkurat som Marosa beskriver i sin blogg... så gikk jeg i fella. Så herved er bestillt:

Brunnera macrophylla 'Hadspen Cream'
Brunnera macrophylla 'Jack Frost'
Gentiana cruciata
Geranium 'Blue Sunrise'
Geranium nodosum 'Whiteleaf' -
Hemerocallis 'Blueberry Sundae'
Hemerocallis 'Fire and Fog' -
Blogglisten

8 kommentarer:

Marit sa...

Fuchsiadilla er en farlig dille når den begynner å utarte. Been there, done that...
I vinter lot jeg mange fuchsia dø, for det ble for mye å passe på...Jeg har fortsatt fuchsia, men bare favorittene mine.
Vinteren er alt for lang, og det blir for mye stell og pass dessverre. Men de er flotte blomster, ingen tvil om det :)

elle-melle sa...

Fine bilder du hadde "mekka". Det er fristende å prøve på noe lignende.

solfrid sa...

Jeg er kjempepingle, og bruker halve natta på å sove de nettene jeg er hjemme alene. Flaut, men sant.

Likte skyen din.

Wenche sa...

Og jeg gikk også i den fella i går ettermiddag, jeg klarte heller ikke motstå å bestille bl.a. Brunnera, Gentiana, Geranium og Hemerocallis som deg + litt til :-)
Ha en riktig god helg.

Anne på Moseplassen sa...

flott at du hadde nytte av den posten min om bredere blogg :) Jeg veit det er mulig å fjerne innrammingen på bildet, men desverre veit jeg ikke hvordan. Har sett det beskrevet flere steder når jeg har lett etter andre ting, men husker ikke hvor.

Ellen Walnum sa...

Jeg skulle gjerne hatt den oppskriften på bredere blogg. Riktig lekkert var det! Hvor fant du oppskriften?

Hyggelig å se at "babyen" min er blitt så flott gitt!!

Jeg likte også skyen!:-)

Ellen Walnum sa...

Jeg fikk det til jeg:-)....men hvordan fikk du bildet i headingen til å bli midtstilt....mitt kom plutselig til venstre....

Unknown sa...

Aner ikke...det var sånn...

Related Posts with Thumbnails