ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 20. september 2008

Muskler er brukt!

Åhhh endelig!
Jeg har et hjørne av hagen, der det sto en svær Aroniabusk og en Sjasminbusk helt foran. Bak dette var det bare rot.
Så nå måtte jeg jo få plass til ferskentreet!
Jeg satte igang å grave opp sjasminen. 2 timer brukte jeg!! Herreminnhatt.
Så var det Aroniaen som skulle til pers. Siden hagehanskene var ( som alltid ) glemt ute i regnet hadde jeg ingen. Og hendene sved som bare det. Vel vel.. jeg kunne jo prøve? Og vips! Etter noen få minutter med graving så var den flyttet til et bedre sted.
Sjasminen fikk sparken, den blomstret jo aldri. Men Aroniaen er jeg glad i, så den ble flyttet. Håper den tåler det.

Nå fikk jeg plutselig et svææært nytt bed!! Hurra!! Roseplass!!
Jeg flyttet Crown Princess Margareta dit. Hun sto for langt bak stakkars.
Strawberry Ice, ble også flyttet helt fremst dit. Hun sto for gjemt bak noen greier.
Sibiririsen fikk jeg delt i to, og satt på hver side av ferskenen. Tror det blir bra.
En Geranium Phaeum fikk også plass der. Så får resten stå tomt foreløpig.
Må tenke litt på framtidige rosekjøp og all løken jeg har som ligger på posten å venter på meg.

Nå har jeg tatt meg en dusj og skal nå ha kaffe og kake. Lillegutt og Gubben er på Travparken å kjører med Nuffe. Og de er vel hjemme snart. Så nå må mor ha noen minutter i stillhet...
Blogglisten

5 kommentarer:

Mariann S sa...

Å, kor flink du e :-)
Eg trur eg lider av haustlammelse,
håpar den går over snart...

God helg.

FO - 2 sa...

Lørdagskveld, så jeg sier skål og VEL BLÅST!!! ;)))

elle-melle sa...

Du har jammen jobbet godt,og fortjener litt kake. Ble det vannblemmer?

Elisabeth sa...

Du verden, du har virkelig stått på! Men da er det godt å ta en velfortjent hvil etterpå også :)

IngunnBW sa...

Som du har jobbet! Det er jo så moro når man først er i gang og ser det ene etter det andre man kan gjøre som følge av den første arbeidsoperasjonen. Man er helt i sin egen verden og driver bare videre i boblen. Kan levende forestille meg tilfredsheten din etter endt arbeidsøkt! Kaffe og kaker er høyst velfortjent da. Nå bruker du vel resten av helgen til å planlegge og nyte resultatet og all den ledige plassen. Akkurat DET misunner jeg deg! Får nesten panikk når jeg tenker på at jeg nesten ikke har mer ledig bedplas i haven nå.

Related Posts with Thumbnails