ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 28. september 2008

Rengjøring inne, besøk ute

 ekorn 

 

            

ekorn1        

I dag har jeg brukt dagen til å gjøre rent både oppe og nede. Det blir ikke så ofte en får tatt en sånn grundig "skrubb" av krinker og kroker når man jobber fullt og alt mulig. Men i dag hadde jeg tid nok.
Og etter at vi fikk varmepumpe nede også, så følte jeg trangen til å "shine opp litt " der også. Nå kan vi jo faktis være nede uten å fryse ihjel. Fuktigheten er også nesten borte.
Og munkelusene har flyttet ut. Jippiiiii!!!

Av og til må man jo ha seg en pause i all ryddingen, så jeg tok en liten pust i hagen. Og hørte noe veldig smatting i treet ved siden av meg. Da jeg prøvde å se hva det var, så jeg først Lillegrå ( katten) som satt å kikket opp i treet. -Akkurat ja, tenkte jeg. Nei du må inn akkurat nå.
Jeg hentet kameraet og prøvde å ta bilde av "BørstePer".

Jeg simpelthen elsker ekorn. Veldig høyt oppe på søthetsskalaen de der ja.

Ikke noe hagearbeide i dag. Skulle vært en tur på Plantagen.. men jeg er redd lommeboken ikke tåler det akkurat nå. Selv om det er såååååå billig, så blir det aldri billig for meg. Klarer ikke å stå imot alt det der som jeg egentlig ikke trenger. Dessuten venter jeg jo på pakken fra Hageglede ( hvis Posten finner containeren de hadde rotet bort. ) Og den skal jo også betales. Så her må jeg bare stritte imot gitt.

Blogglisten

13 kommentarer:

Anonym sa...

Si meg, hva er en munkelus???

Fine "Nøtteliten"-bilder.
Koselig å følge med på bloggen din.

Mokki sa...

Vi har også ekorn i nabolaget :) Og jeg må tilstå at pengeboka mi er tom for tiden... jeg har nettsjoppa nok for en stund gitt, så du er ikke alene om å prøve å holde seg unna fristelser....

Ellen Walnum sa...

Gud hjelpe meg vel så vondt det gjorde i samvittigheten da jeg leste om virketrangen din! Prøvde å lukke øynene for det men da fikk jeg jo ikke lest:-)

Nydelige ekorn:-) og så flott med rammene fra PhotoScape!

Tonerose sa...

Herlige bilder!! SÅ søt! ;o) Skiltet kjøpte jeg på Nille i sommer - de har ikke fler her hos meg lenger, men de får det kanskje inn igjen til sommeren? Syntes det var så søtt jeg, så jeg måtte bare ha det! Koselig å ha det fremme på sommeren, men må vel snart bytte det ut med noe som passer sesongen bedre. Kostet ikke mange kronene, kan si ifra til deg om jeg tilfeldigvis skulle ramle over et i en butikk, men hold øynene åpne til sommeren igjen, så får de forhåpentligvis inn flere igjen!

amo sa...

Så nydelig! Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, fostret vi opp en ekorn-unge. Jeg ble kjempeglad i det lille dyret. Til å begyne med likte jeg ikke at han klatret rundt på kroppen min, men jeg ble vant til det også. Han forsvant ut i skogen etter hvert, men kom innom og fikk litt mat av og til. Etter en stund kom han på besøk med en kjæreste, de var bare helt nydelige.

Marit sa...

Nydelige bilder av ekorn! De er kjempesøte dyr :)

Pulsatilla sa...

Å, ekorn er jo bare supersøte - og så herlige bilder du klarte å få tatt. Her i hagen har jeg ikke sett noen, men det har nok en sammenheng med at det bor mange katter på gården her.

Tove sa...

Jeg venter også på den hageglede pakken. grumm. typisk posten å rote det til og i natt hadde vi første frostnatta. Koselig med ekorn i trærne :-)

Anne på Moseplassen sa...

nømmen, så nuttelig han var da :D Riktig nyskjerrig og litt sjenert :)

Ellen Walnum sa...

Du verden så frustrerende det er når hagegalforumet ligger nede og jeg ikke kan sende PM. Telleren min virker ikke lenger, og jeg har glemt adressen hvor jeg var inne og opprettet den. Jeg vet at jeg fikk adressen av deg....har du den enda?

Unknown sa...

Bare klikk på navnet under telleren min, som ligger ganske langt nede på siden. Så kommer du dit. :-)

Som mine dager er sa...

Hei hei Charlotte. Takk for hilsen på bloggen min.

Du har virkelig grønne fingre, for her var det mange fine blomster bilder. Til og med av Claire Renaissance som jeg liker så godt. Også blogger du om oppskrifter og kaker og det liker jeg vettu. Herlig!

Ha en fin uke. Klem.

Mariann S sa...

For ett nusselig skjønt ekorn :-)

Related Posts with Thumbnails