ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 24. september 2008

Høstsommer?


Er det et ord? Det burde i alle fall være det. Ute er det jo så varmt på dagen som det pleier å være om sommeren her-egentlig.


Her om dagen kjøpte jeg meg plommetre!! Hurra!! Prunus domestica Excalibur. Ble anbefalt det av gartneren på Randesund Planteskole. Men når jeg kom hjem og googlet litt, så forstår jeg at jeg egentlig skulle hatt et plommetre til! Fordi det behøver pollinering.. Grrrr. Ganske irriterende. Men vi får se hvordan det går. Kanskje noen naboer her har plommetre?


Ellers så har det vært hektisk på jobb i dag. Men jeg elsker å jobbe slik. Blir gal av å ikke ha noe å gjøre. Nei da er det bedre å kjenne adrenalinet pumpe. ( Med måte selvfølgelig )

En liten kontrollrunde i hagen i dag. Ikke så mye som skjer. Mange av rosene har mengder av knopper. Spørs om alle springer ut før regnet tar dem da.

Men nå blomstrer Cimicifuga Racemosa! Både den grønne og den brune. Utrolig vakker. Vanskelig å ta bilde av da. Man må nesten se dem. Og lukte dem!! Jeg har plantet to stk ved porten, så en kan ikke unngå å kjenne lukten når en kommer hit. Og den brune, har jeg plantet i beddet ved verandaen. Det er den brunes første sesong, ( se de to nederste bildene) så den har bare en blomstrerstand så langt. Ikke de største bladene heller. Men det gjør ikke noe.
Jeg kjøpte den rosen, på det store bildet for et par år siden. Men jeg klarer ikke å finne navnet til den! Noen som kjenner den?
Blogglisten

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så lekker rose, skulle gjerne visst navnet på den selv ;)

Randines hageblogg sa...

Høstsommer er rette betegnelsen på været for tiden og det er deilig. Alltid flotte blomsterbilder i din blogg.

Kathrine sa...

Så flott du har fått deg plommetre da:-) Vi har hatt vårt i 9 år, og det tok fire år før det kom EN plomme. Året etter 11 plommer, men så løsnet det du! Masse nå i noen år.
Roser har jeg ikke greie på, men flott var den!

Vibeke sa...

Herlige bilder!Rosen var nydelig men jeg kan ikke hjelpe deg med navnet jeg heller.

Ønsker deg en fin høstdag :o)

Tonerose sa...

Herlige bilder! Deilig at vi plutselig har fått bittelitt sommer igjen!!

Ja, vi har ett ungt plommentre - kommer bare noen få plommer, men de er DIGRE. Ekstra deilig med "hjemmelagede" plommer! hihi.

Det er ikke Troika da? Er vel antageligvis ikke det, men ligner.. Jeg har liten peiling på roser, men har kjøpt en Troika i år, og på den kom det en stor rose som ligner på din i fargen.. Hm.

Ha en herlig høst-uke! ;o)

Related Posts with Thumbnails