ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 18. september 2008

Det er høst, og det er lov

002

I dag våknet jeg med enda vondere skulder og nakke. Jeg har aldri hatt slikt, bare sett andre med det da jeg jobbet som legesekretær før. Men nå skjønner jeg pasientenes fortvilelse. ( Jeg gjorde jo det da også, selvfølgelig, men ikke på samme måte. )

Så i dag tenkte jeg, at her er det bare en ting å gjøre. Ut i skog og mark. Så heldigvis var det terrengkarusell i dag. Og vi trosset regn og alt og kom oss ut. Deilig! Akkurat hva jeg trengte. Jeg fikk strukket skikkelig ut etter turen.

Så nå  sitter jeg her under teppet. Med en Cappuccino og en havre/ sjokoladekjeks. DET er lov!

Dagens tips fra meg: Etter 8 år i Italia, er jeg ganske kresen på kaffen. Jeg har prøvd mange typer maskiner og div gadgets for å lage Cappuccio. Og det som faktisk funker best når en har liten tid er:

Varm melk i en kaserolle eller mikroovn. Ikke for varm, akkurat når det begynner å ryke. ( Type gløgg ) I koppen heller jeg en teskjed med Nescafè Espressopulver ( ! Yea, you heard right! ) og sukker.
Hell over melken så høyt ovenifra som mulig. Da får du skum og alt.

Nescafè Espressopulver gir en skamfullt bra espresso. Mye bedre enn mange maskiner gjør. Maskiner må ofte brukes leeeeenge og ofte for å bli gode. Og vi drikker sjelden SÅ mye espresso her i landet.

Prøv!!

Kopp fra Indiska.

Blogglisten

4 kommentarer:

Mete sa...

Åh så flink! Terengkarussell og greier - jeg bøyer meg i støvet for dere som liker å halse rundt i heia. Pust og pes - nei, gi meg et annet sted for trening :-)

Og så så koselig det hørtes ut etterpå:-)
Smart måte å lage cappucino på også - den skal prøves etterhvert!

Rekkehuset sa...

Høres ut som en velfortjent tur under teppet :-)

Og - den var da innmari søt den klappe-smileyen!

Lene fra Lillehammer sa...

Ja nå må du kose deg Charlotte, alt er lov når haginga står for hell. Da fortjener man en skikkelig pause og at man kan skjemme seg litt bort og sitte der og være stolt over alt man har gjort i sommer. Men du hadde kanskje ikke hageånden over deg i år? Mener å huske du skrev det.
Når det gjelder kaffe heller jeg mer mot cafe mocca etter å ha smakt det første gang i Texas. Jeg kjøper alltid nykvernet kaffe på kaffeshoppa her i byen og jeg får det alltid finkverna til trykkokeren min. Det jeg ikke var klar over var at de hadde kjøpt ny maskin og den kvernede kaffen var som kakaopulver. Og når jeg fikk presset den godt ned i trykkokeren min måtte det selvfølgelig skje når den fikk kokt opp: Lokket på kokeren spratt i været og kaffen sprutet over det hele.....jadda, kjempegøy. Neste gang skal jeg ikke har den så finkverna ihvertfall.

Anonym sa...

Takk for tipset om kaffen, Charlotte. Høres herlig ut med den turen ute ja!

Related Posts with Thumbnails