ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 14. mai 2009

En minihagevandring

Nå er endelig de sist rosene i jorda. De siste sommerblomstene er vel også på plass. Drivhuset er ganske tomt og ser litt trist ut.
Men jeg sådde noen melonfrø, så det er jo håp om at de kan fylle opp litt der inne etterhvert.

Chiliene og paprikaen står jo der. Mulig jeg skal få lagt steingulv der inne i sommer? Er ganske lei av den grusen. Ingenting står støtt.

008 017
Heter denne Plechtranthus? Fikk en stikling en gang. Den overlever vinteren ute og er superlett å ta stiklinger av. Gror uansett hvor jeg putter den. Blir laaaange ranker. Søt. Duppsoleien jeg byttet til meg i fjor, overlevde vinteren fint. Dn er så søøøt!
009 014
Tulipa. “ettellerannet huis de bois” En aprikos høy tulipan. Veldig pen.
012 011
Denne våririsen prøver jeg å bli kvitt. Men blomstrer selv etter at den ble kastet bak i beddet. Tulipan “China Town” og Brunnera “Mr. Morse”
021 Denne Geranium Pyrenaicum (?) er bare kjempesøt. Den er en av de første som blomstrer her og blir finere for hvert år.

022

Beddet for uønskede farger som det så fint heter. Her blomstrer primulaen og flekktvetann nå. Snart tar akeleiene over showet før andre overtar der igjen. Her har jeg endelig fått til blomstring hele sommeren.

Blogglisten

5 kommentarer:

Miamaria sa...

Hvorfor vil du bli kvitt irisen? Den er da fin?

Røsslyng sa...

Uønskede farger???? Synes det så helt ok ut, jeg.
Ha en fin helg og kos deg i hagen! :)

Unknown sa...

Miamaria: Fordi den aldri blomstret der den sto.. ha-ha!!!
Røsslyng: Det kommer senere. Røde valmuer og slikt.

Ellen Walnum sa...

Aaaaaahhhh.....da skjønner jeg. Lurte fælt på dette med uønskede farger jeg også.......

I dag har jeg fått en del roser i jorda. Nå venter jeg på at jeg skal få resten fra Bogrønt.....er spent på kvaliteten.

amo sa...

Duppsoleie! Da fikk jeg navnet på den som har blomstret et par uker hos meg. Kunne ikke skjønne hva det var, holdt på å luke den vekk tidligere i år. Vet at jeg byttet eller kjøpte den i fjor, men hadde glemt det. Av en eller annen grunn trodde jeg at duppsoleie hadde større blomster, men den er jo fin da.

Related Posts with Thumbnails