ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 5. mai 2009

Hotellfreak i Asker

Bare for først å få inn dette med Bloggkoll...Follow my blog with bloglovin´

Jeg er i Asker!! Buisness or Pleasure? Vel, jeg er her på buisness. Guuuud så voksen jeg føler meg nå. Jeg sitter her på hotellrommet med pc`n i fanget og nyhetene på tv`n. Utenfor vinduet suser bilene forbi.

Jeg har nettopp vert ute å spist med en kollega fra kontoret våres her i Asker. Veldig koselig, og veldig god mat. Pen mat, er stikkordet i alle fall. -Ikke bare god. Og det er noe jeg setter pris på. Prippen som jeg er. Chablis og greier. Joda. Slik kan man bli vandt til. He-he.
Asker er en utrolig koselig plass, utifra det lille jeg har sett. Kan godt skjønne at mange vil bo her. På vei ut til kontoret så kunne jeg se mange flotte hager her også. Ser ut til å ha et godt klima ja. Farlige gartnerier og greier.. huff. Jeg må bare kjøre forbi!

Det er noe med hoteller. Sikkert er det mange som spyr bare av tanken.-Sikkert mest de som må bo alt for mye på hotell i forbindelse med jobb.
Men for meg som ikke reiser alt for mye i jobb, er det noe deilig rart med det.

Man kommer inn i en egen verden. Det er for det første ganske "internasjonalt" på et hotell. Alle er høflige og behandler deg som du er kjempeviktig. ( Sånn skal de i alle fall være. ) Og så kommer man til et rent rom. Rent hvitt sengetøy. Ikke sånn gråhvitt som jeg har hjemme. Badet er glinsende rent og dopapiret er brettet i typisk hotellbrett. Håndklene er myke og såpene morsomme.
Det er alltid gøy å se hvilke "gadgets" som følger med på et hotellrom. Noen er veldig fantasifulle med merkelige hårfønere, badehetter, sysaker, buksepressemaskiner, kaffetraktere, bibler.. ja i det hele tatt.
Noen er plain dritkjedelige. Men det er jo også spennende å se.
Her på Scandic Hotel Asker, hvor bildet er lånt ifra-
har jeg et rom som er kliss likt det på bildet. Men ut av vinduet ser man IKKE det grønne der. Men motorveien som går mellom Kristiansand og Oslo... ikke vakkert men helt ok.
Ikke overfylt av morsomme gadgets her. Man har utrolig mange stikkontakter på dette rommet??!! Hva trenger man sååå mange stikkontakter til på et hotellrom? Bare på skrivepulten foran den blå stolen kan jeg telle 6 stk... Så er det 2 stk på hver side av sengen. Så enda to skk ved den lysegrå stolen, så to ved døren. Og det er bare de jeg ser herifra hvor jeg sitter. ( På høyre side av sengen.... he-he ) Badet er rent, stilfullt og lekkert. Badekar. Stor pluss for meg som ikke har badekar hjemme. Gardinene er de samme som mine foreldre hadde på 80`tallet, bare til info!
Ingen minibar.. En minus. Det står en kurv med overpriset sjokolade og chips på bordet, og en flaske megaoverpriset rødvin. Men dette synes jeg er rart. Det er vel mer behov for vann eller annen drikke enn vin? Tja. Vel-vel.
Tannglassene på badet er av glass, så det er jo vann i springen. Ikke så nøye jeg.
Men det er parkett på gulvet..??!! Sikkert veldig hygienisk og allergisk riktig osv. ( selv om nyere tepper er bevist til å være så mye bedre osv.. ) Men det må da bråke mye hvis man går med sko? Eller? Hmm det er kaldt på gulvet her også. Ingen tøfler i skapet. Enda en minus. Vi Normenn tar da av oss skoene inne?

Nei nok bullshit fra TurboLotte i dag. Nå skal jeg se på Frustrerte fruer og så er det "boms i seng". I morgen skal jeg lære masse visstnok.
Blogglisten

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Kos deg masse på hotellrommet ditt du!

Har ikke din vannenabo tatt seg godt av plantene dine mens du var borte? Har noen av dem lidd nød (eller enda verre døden) mens du var i Holland??

Unknown sa...

Vel jeg håper det kommer seg igjen. Noe lå helt flatt... men ikke noe kriseplanter da. Så det var jo bra.

JanneCath sa...

skal si du er på farta?! Trodde du skulle hit jeg;)

Blogger sa...

Ble du også irritert over Edie som aldri fikk lagt det FORDØMTE papiret i faksmaskina, i gårdagens episode av Frustrerte????? Jeg holdt på å bli gal!

Ellers digger jeg å ligge på hotell, og er litt misunnelig nå ;-)

Unknown sa...

Janne: Ja guri. Er du hjemme i helga?

Vivi: Ja jeg holdt på å klikke... grrrrrrrrr...

JanneCath sa...

lørdag er det utstilling! Men er hjemme på kvelden!
Kan du ikke bare plinge på så finner vi ut noe????

Janne

Related Posts with Thumbnails