ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 9. mai 2009

Rare stikk, hagelei, skilt og sånn.

Ja ikke at jeg er skilt altså. Men at jeg har kjøpt nytt skilt. Så det i bloggen til Tonerose. Og hun var så snill å tipse meg om at de hadde fått de inn igjen. Synes det er litt søtt jeg.

006

Så nå henger det ved porten. Kjøpte en liten zinkpotte til på hagesenteret over gaten her. De er så greie. Finnes i mange størrelser. Jeg bare slår noen hull i bunnen og vips. Denne henger da på veggen under skiltet. Petuniaene har jeg sådd selv. Så jeg håper de blomstrer snart.

004 005

Slik ser det ut fra kjøkkenvinduet mitt i dag. Ute på verandaen står dagens fangs på fra hagesenteret. Flere zinkbøtter og noen krydderurter. Fikk ikke sådd noen selv i år, utenom Rucola. Så da fikk jeg kjøpe de da. ( Skaaaaaammm )

001 Men en rar ting skjedde i dag. Lillegutt løp fra verandaen og opp på plenen. Plutselig skrek han til og tok seg til halsen. Han var utrøstelig en stund. Han sa at noe stakk han. Men jeg må jo inrømme at jeg ikke helt trodde på han med en gang.  ( For det skal høre med til historien at han egentlig var på vei ned på rommet til en “timeout”, men rømte fra meg i sinne. ) Så jeg trodde dette bare var noe han fant på for å slippe straff. Men etter en stund kikket jeg på halsen hans da. Og der var det tre store stikk. Ikke så lett å se på bildet. Men jeg skjønner ikke hva det kan ha vert? Hva har stukket han så fort? Og tre ganger? Eller var det tre på en gang? Han var vel oppe der på plenen i ca 3 sekunder før han hylte til.

Vi smørte det med Aloe Vera så gikk det over. Etter ca èn time var stikkene helt borte…. Hva i huleste var  dette? Hadde det vert bistikk, så hadde han hylt mye lengre….

Vel vel. Etter en lang dag, er lillegutt endelig i seng. Jeg har stresset rundt i hagen med plenklipping og annet rot. Drivhuset begynner å tømmes og ser ganske trist ut egentlig. Agurken har gått dukken etter litt overvanning fra vanningshjelpen her… Men paprikaene har i alle fall fått større potter. Den stakkars avocadoen også.

Nei nå vil jeg sitte her i sofaen og ikke gjøre en dritt…. lurer på om jeg begynner å bli litt hagelei. Det var da skrekkelig tidlig? –Tenk jeg har ikke giddet å plante de nye rosene enda engang… kan noen gi meg litt medisin her?

Blogglisten

9 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Kanskje humle? De brenner, og kan komme borti mer enn ett sted mener jeg bestemt å ha opplevd. Supervondt, men fort borte.

Unknown sa...

Ja kanskje en humle ja! Som han kræsjet med. Høres riktig ut.

Hilsen fra landet sa...

Våren er fin men også litt skummel med surrende insekter ja! Men likevel venter vi og lengter etter den. Håper det gikk fort over. God helg!

BRUDEPARET sa...

Stakkars lillegutt! Hvis han tumlet i gresset kan det jo ha vært pissemaur - de er ikke så koselig å råke utfor, det vet jeg nemlig av erfaring!

Og ang de haremsbuksene, så må jeg si at jeg er enda litt i tvil... de er litt styggfine på en måte. Men de var ikke så veeldig populære her i hus for å si det sånn, så nå går jeg med de på trass! :P

Vestlandsjenta! sa...

Hm, ikke noe kjekt å få stikk, det er sikkert, men bra det gikk fort over iallfall!
Er litt merkelig det der, vi venter og venter på at det endelig skal bli vår, men når den endelig kommer har vi så mye vi skulle gjort at vi går snart lei og vil heller ha vinter å lippe unna! Hehe! Sånn har iallfall jeg det for tiden, litt for mye å gjøre som jeg aldri rekker over!

Ha en flott slutt på helgen!

Vivishagerom sa...

Kjempe flott skilt da. Det er ubehadelig å bli stukket/brent, og det var fint at det gikk over så raskt. Ellers så er det utrolig mye rart disse små finner på når det er en "timeout" ute og går.

Tonerose sa...

Off, stakkars - ikke mye moro å bli stikki! Merkelig, men deilig at det gikk fort over! :o)

Blei kjempefint med sinkpotte under skiltet! :o)

JanneCath sa...

Det skiltet var jo kjempe fint! Hvor kjøpte du det??????

Unknown sa...

Janne: Nille!!!!

Related Posts with Thumbnails