ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 21. mai 2009

Hjelp! Kaller alle roseeksperter!

Jeg kjøpte flere roser da jeg var i Asker. Og to av dem var veldig godt i vekst og hadde mange knopper allerede. De har vokst opp i drivhus. Og jeg plantet dem ut for ca 14 dager siden.

Nå har begge to, spesielt den ene fått brune blader på den ene siden. Det ser nesten ut som de er solsvidd. På undersiden er de helt fine. Ikke noe støvlag eller noe. Hva kan dette være? Er det rust? Eller er de simpelthen bare solsvidde?

005

006

001 014
Noen solstråler kom det i dag da. Og vilja har funnet sin plass i solen.
013 012
Er det bare meg, eller ser dette utrolig koselig ut. Akeleiene begynner så vidt showet.
009 016
Denne husker jeg ikke navnet på. Hvor er lappen? Anemoneknollene overvintret bra. Må ha flere av disse. 2kr stykke var jo ikke galt.
008 011
Denne har vel de fineste knoppene. Litt sånn trolske. Denne sådde jeg i fjor. Aquelegia Roman Bronze. Nesten gule blader. Tøff.
010 015
Clematis Montana Rubens. Krølle-hosta fra AnitaH2 er utroooolig stilig.

017Her sitter de ved siden av meg å ser på Startkampen. De hyler og hopper. Ja ja. Jeg skjønner ikke det store dramaet. Jeg tar det veldig med ro når det gjelder fotball heldigvis. 

SÅ årets kommentar på hagesenteret her:

Jeg står med en flaske Bayer sneglegift og en pakke Ferramol i kassen. Så spør jeg: _

“Hva er forskjellen på disse to egentlig?”
”ØØØhhh. Det er to forskjellige merker!” Svarer hun.

Geeeeeeeeeeezzzzzzzz..

Blogglisten

6 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Ikke alltid like gode råd å få nei... Jeg bor så høyt at vi ikke har snegler heldigvis.

Og det kan selvsagt ikke være frost som er saken på bladene dine?

Moro når det kommer så flott det man har sådd. Nydelige bilder!

Rimkogeren sa...

Tag nogle syge blade med og spørg på en planteskole...
Flot billeder - God Helg :-)

Ellen Walnum sa...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med rosene....

Vilja så ut til å ha det intenst behagelig der hun lå i benken. Nå får hun forhåpentligvis et par fine dager der i helgen:-)

Så deilig å se all blomstringen din, de anemonene var utrolig lekre. Si ifra dersom du ser at de har i år også!!

Jeg ringte forresten Bogrønt i dag, som la seg helt flate og skulle sende rosene min pronto og ekspress. Håper jeg får dem i morgen.

Anonym sa...

Synes ikke dette likner på noen rosesykdom som jeg har sett før i alle fall. Tipper det er sjokket over flytting fra veksthuset.
Klipp av de stygge bladene og se om det kommer flere skader?

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte bilder av masse fint som blomstrer i hagen :) Clematisen var jo et syn!

Hilsen Margrethe

IngunnBW sa...

Ååå så skjønn den gulbladete akeleien var! Mye fint som blomstrer hos deg nå :)

Det går i FanThomas her også, yngstemann er en kløpper til å imitere, jeg ler godt av ham :)

Vilja blant pute og teppe er helt til å spise opp! Katter kan det med å kose seg :)

Related Posts with Thumbnails