ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 17. mai 2009

Phhhhhuuu… årets verste dag er over!!

Jeg er ei skikkelig kjip dame når det kommer til slike “festligheter” som innebærer masse køståing for et kakestykke. Løping på høye heler. Flaggpinner i øyet. Naboens flagg, som har stått i beddet, på mine hvite bukser. ( Herreminn dame! Hvorfor må du dunke meg med den enden av flagget hver gang du skal si noe?????!!! ) Pølser med tvilsomt utseende og smak. Støgge ballonger til blodpriser. Gutter med gassblåser ( disse skulle vært bundet og sperret inne. ) Livredde hunder. ( Hvorfor kan ikke disse stakkars hundene få lov til å være hjemme i fred, i stedet for å bli dradd med blandt en mengde med mennesker og stikkende flagg????) –Og hvor er katten min??? Lillegrå har rett og slett rømt, eller tatt inn på hotell. Ikke er hun å se noe sted. Den andre katten breier seg fornøyd her i sofaen.

Nei. Dette er årets verste dag for meg. Krampaktig moro. Alle løper rundt og har vondt i bena mens de stivt smiler og har det så gøy. Skjønner ikke hva de smiler av jeg? Fytti…

Men… så er det jo for disse man gjør det da. Måtte bare vise bilde av gullungene. De ser i alle fall slik de ser ut på bildet. ;-)

010_PC

Så da er det jo verd det. :-)

Så en liten videosnutt fra skoletoget til Storesøster. Sånn for famile som er andre steder og for de som har lyst til å se. Skjønne jenta mi i bunad. –Sukk. Ble jo helt rørt jeg.

Så en takk til Janne og famile som gjorde resten av dagen ekstremt behagelig og utrolig hyggelig.

Ecco la bimba che fa la parata di 17 Maggio. Il vestito è dalla zona Vest Agder, dove stiamo noi. Non è bella? Guarda i capelli come sono lunghi! Penso che si sono divertiti senza troppe fatiche.

Blogglisten

9 kommentarer:

Marit sa...

Kjempesøte gullunger!

AnitaH2 sa...

Så fine de var, ungene!
Jeg er såå glad for å bo så nærme skolen på dager som denne. Vi blir automatisk samlingsstedet!
Potetløp med gæren onkel i hagen ER gøyere, søs sine kaker ER bedre, pølsene vet man er go og mager så man slipper mageknip.
Osv.

Røsslyng sa...

Ikke mye glad i 17-mai jeg heller...

orchis sa...

Riktig søte gullunger!
Noe roligere 17. mai her. Ikke et flagg i sikte :)
Pakken til deg er trygt framme i Oslo, og sendes derfra idag. Da har du den snart vel om et par dager. Håper du vil like innholdet.
God uke til deg og dine!

IngunnBW sa...

Nå, når guttene mine er store, kan jeg nyte 17ende mai i et bedagelig tempo og synes dagen bare er koselig. Men jeg har fremdeles friskt i minne utallige timer bak både vaffeljern og pølsegryter på skolens tilstelninger, strev med å få guttene til å gå i tog bare for å se 2 mutte ansikter komme mot meg mellom alle flaggene i toget, hysterisk leting etter to lyse hoder etter endt tog i Oslo, spisse albuer som skal stå først osv. Men jeg har også mange koselige 17ende minner. 17ende mai er på godt og vondt :) Når du blir så gammel som meg blir 17ende heeelt annerledes!

IngunnBW sa...

Barna dine er forresten kjempesøte :)

Hilsen fra landet sa...

Sååå nydelige da! Moro å gi barna koselige nasjonaldagminner da - men enig med deg!

Ellen Walnum sa...

Å du og du så nydelig bilde det var av gullungene da:-)

Her foregikk dagen i ekstremt rolig tempo, ikke noe barnetog, ikke noen arrangement på skolen, bare et par glass hvitvin på ettermiddagen sammen med naboen.

Synes jeg fortjener det etter at jeg var korpsmamma i 10 år og jobbet som en dåre både 16. og 17. mai:-)))

Linecas have sa...

Snuppa di er jo som en liten nydelig mini du. Vakre barn Charlotte. Litjkaren er jo dødelig sjarmerende da. =)

Related Posts with Thumbnails