ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 31. mai 2009

Vinneren av Stolfotokonkurransen!!

Gratulerer så mye “Moseplassen”!! Dette bildet vant med 28% Ikke dårlig.

Og vi klapper alle, en-to-tre: “Applauuuuus!!” En liten overraskelse kommer i posten. :-)

Tusen takk til alle som var med. Utrolig morsomt å se resultatene hos alle sammen. De andre bidragene kan sees her.

Temaet var: Ta bilde av det du ser akkurat nå der du sitter mens du leser blogger. –Eller noe i den duren.

 

 

I dag har Ellea og jeg vært på tur. Utrolig hyggelig. Vi kjørte opp til et gartneri jeg har hørt så mye om. Husker ikke nå hva det hette. Men ligger ( fra Kristiansand) på vei til Mandal. Inn til høyre rett før Oasen Hageland. Men det var ikke imponerende. Få roser. Dårlig merkede. Ingen bilder av dem. Ingen system. Mange hadde svartflekk allerede. Næhh.

Sommerblomster var det jo i mengder der. Men mange av dem var halvdøde og så ikke akkurat lekre ut. Men noen var det jo da. Vi kom hjem med en liten fuchsia hver. Den hadde så spesielle farger. Korall og mørk rosa. Spennende kombinasjon. Noen potter fikk jeg også med meg da. (Bildet er lånt fra www.fuchsiamagic.co.uk)

Etterpå spiste vi en deilig fiskesuppe på Høllen brygge i Søgne. Et fantastisk hjemmebakt grovt brød fikk vi også til. –Selv om det kostet meg en liten bit av en jeksel… Pokker!!!

Vel hjemme fant jeg ut at i år skal jeg grave opp tulipanløkene for å se om de holder lengre hvis jeg tørker dem osv… Men da jeg tok opp noen av dem, så jeg hvorfor de ikke kommer opp med samme entusiasme som de pleier. De store løkene jeg hadde plantet var redusert til små rynkete halvråtne løker. Ikke noe vits i så spare på de der nei. Noen fra et annet sted i hagen var store og fine. De sparer jeg. Hmmm. Lurer på hvorfor de blir sånn?

Været her har vært helt fantastisk. Og det beste av alt er vel at vi har fri i morgen også. :-D

Blogglisten

9 kommentarer:

anne -moseplassen sa...

næ, så kjekt da!
Tusen takk til alle for stemmer, og tusen takk til charlotte for artig konkurranse :)

Her har faktisk utsikten fra sofaen blitt enda ett hakk bedre siden sist! Tro det eller ei :D

Helt fantastisk vær her også, en strålende dag rett og slett

Lilly sa...

Var du på Aurebekk? Har ikke vært der i år, men tidligere år har de hatt fine planter.

JanneCath sa...

Du... hva er det med tennene dine??? synes ting faller ut hele tiden jeg;) Litt små snurt her også siden ikke jeg ble invitert med.... hva er det med det liksom?

Unknown sa...

Ja Aurebekk var det ja. Nei det var et sørgelig syn gitt... De hadde veldig lite roser også. Trist.

Janne: Jammen jammen du var jo i båten!!!!! Neste gang MÅ du bli med. La unger og bikkjer være med gubben og bli med på tur!

Ellen Walnum sa...

Takk for en fantastisk hyggelig formiidag Turbolotte!! Lunsjen på Høllen var en højdare, selv om tanna di knakk.......

Margrethes hus og hage sa...

Gratulerer til Anne-moseplassen. Fortjent seier :)

Turbolotte: kjedelig med tanna di, da. Høres ikke godt ut!

Ha en fortsatt fin pinse :)

Hilsen Margrethe

Tonerose sa...

Kjedelig at hagesenteret ikke stod til forventningene - men høres ut som om dere hadde en herlig dag uansett! :o)

Ønsker deg en herlig fridag i morgen!!

Min Verden sa...

Gratulerer til Anne. Skulle gjerne vært en tur på Sørlandet igjen kjente jeg... fint i Søgne ja! Og Mandal og... hele veien :) Nydelig Fuchsia. H.

Mandy Lou sa...

Gratulerer til Moseplassen! Bildet var skikkelig artig.

Related Posts with Thumbnails