ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 20. mai 2009

Norske Tollere om Norske jenter..



Denne episoden fortalte en kollega meg om i dag. Og den MÅ jo bare fortelles videre. Men for å beskytte de "uskyldige" er navn og land blitt forandret.

Min kollega er ikke norsk, men hun er stasjonert ( kan man si det? ) her i firmaet som Advokat i 3 år. Hennes mann jobber i hjemlandet deres og kommer hit med jevne mellomrom på besøk og for å jobbe litt her også. -Samme firma.

Denne gangen ble han stoppet i tollen på flyplassen her i min hjemby, som vel ligger her på det berømte bibelbeltet.

Til hans store forskrekkelse gikk tollerene igjennom alt av bagasje da de fant ut at han hadde med èn kartong sigaretter for mye. Men han visste ikke dette. Så de tok den i fra ham og ga han en bot på 300,-Kr. Greit nok.

Men da de dro opp pakken med kondomer som han hadde med seg, spurte tolleren, som for info. var i ca 20-årene:

-"What is this?"
-"Well" Svarte Mannen lett rødmende. "They are condoms"
Tolleren smilte fornøyd og sa:
-"Well, you did well to bring them. Most likely you will need them since Norvegian girls are known to be very easy!"

At Mannen prøvde å fortelle at han var godt gift osv. hjalp ingenting. Tolleren sendte ham videre og ga han tommelen opp.

(bildet er lånt fra: http://eleuthera.com/bahamasduties.html)

Blogglisten

7 kommentarer:

Linecas have sa...

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø
=O
Vi ekke verre nei. Vet ikke helt om jeg skal grine eller le av den der.

Anonym sa...

Høhøhøø
Da må jo jeg fortelle min kondomhistorie om irske tollere - fra studietida...
På den tiden var det nemlig forbudt med prevensjonsmidler i Irland. Likevel fikk vi en forelesning om "family planning" fra en av de som drev en frivillig klinikk på et av byens universiteter. Der omgikk de forbudet på den behendige måte at siden det var forbudt å selge prevensjonsmidler, ga de dem bort gratis - mot en passende donasjon til klinikken. Det var selvsagt også forbudt å importere prevensjonsmider - annet enn selvsagt til "eget bruk". Så da vår foreleser kom kjørende over grensen fra Nord-Irland med 40 000 kondomer i bagasjerommet, og ble stoppet i tollen, var gode råd dyre. Han gjorde det eneste mulige: insisterte på at alt sammen var til eget bruk. Tollerne slo seg på lårene, brølte av latter og vinket ham videre.
Godt det er humor også i den yrkesgruppa ;) (de har jo sikkert nokså mange gode historier å fortelle når jeg tenker meg om)

Rimkogeren sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
akoen sa...

He- He lure på kva erfaring tolleren har med norske jenter. Sida dei bare var 'known to be very easy'

Margrethes hus og hage sa...

Uff, da... Men de fikk seg vel en god latter :)

Harryford sa...

Tollerens erfaringer fra utlandet - må være - mangelfulle!!!
Ellers priser jeg meg lykkelig (nå ja, staten klarer det - det med prisingen altså) - for at jeg bor i Norge!:-)

AnitaH2 sa...

Åh, nå kom jeg plutselig til å tenke tilbake til interrail-overnattingen i en idrettshall i Køben. (Køyesenger med skillevegger...) Der stod det en kurv med kondomer i inngangshallen, og en haug med sydeuropeiske gutter hang rundt og kom med slibrige kommentarer. Vi skjønte ikke hva som foregikk før vi passerte for tredje gang. Snakk om kulturforskjeller!

Related Posts with Thumbnails