ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 25. mai 2009

Som om jeg ikke hadde nok å gjøre!

Så har jeg da satt i gang å lage hagedam.

Det hele begynte den famøse lørdagen som jeg liksom skulle slappe av. Joda. Det gikk ca 10 min i stolen før jeg fikk helt totalt noia og begynte å rase rundt i hagen da.


Flyttet en svær kompostbinge som sto i et hjørne av hagen og skjemmet seg. Det er litt slik med ting man ikke gjør noe med med en gang. Man blir vant til at de er der og så blir de sakte og sikkert usynlige. Slik som mange kanskje kjenner igjen. Gardiner.. "skal bare ha de der midlertidig.." Yea right!!

Så nå ble den dradd opp og flyttet opp til drivhuset. Der er den vasket, spylt og malt. Riktig så fin. Så nå har jeg en plass hvor jeg kan drive med litt sånn hagekompostjordprosjekt. Ikke noe matrester og slikt. Det orker jeg ikke å styre med. Men sånn ellers som bare kan stå der og godgjøre seg


Så, ja så var det et stort hull der da plustselig blandt alt ugresset. Og hva gjør man da? Jo da begynner man jo å grave litt mer da. Og så enda litt mer. Og så enda litt mer for å bli kvitt 100 000 kg med skvallerkål.
Og vips-har man begynnelsen av en dam.

Lillegutt fikk endelig en hagesyssel hvor han kunne være med uten å bli skreket på: "ikke trå der! Neiiii, pass liljene!!! Osv.. stakkars lille krek.

Så nå var han storfornøyd med kapteinSabeltann hatt, tykk genser, boksershorts og gummistøvler-og mine solbriller. Han gravde i vei så kyllingbein og fårikålbein skvatt veggimellom og fjærene fra den ellers så mølspiste hatten danset i vinden.

Han måtte bare informere meg om at dette slettes ikke var kyllingbein, men dinosaurbein. helt sikkert. Og joda, Mor var forsovit enig hun. Så lenge han gravde.


-Ikke så kult når han plutselig kunne se ned til naboen hvor en hvithåret mann sto å gravde i sin hage.
"Se Mamma!! Det er en Driiiiiiiiiiiiitgammel mann der nede!!!!!"
"Jammen hysj da.."prøvde Mor å hviske, men det ble bare overdøvet av en:
"Jammen ser du ikke det Mamma!!! Han er ER jo kjempegammel!!!
-Jeg håper bare han virkelig er så gammel som lillegutt aka: SolbrilleSabeltann ville ha det til så han kanskje ikke hørte det. Grøss...


Så nå har jeg kjøpt Pumpe på Plantasjen. Og bestilt duk på Tropex.no. Lys får vente. Så får vi se hvordan det blir til slutt om vi prøver oss med litt fisk.

En jeg kjenner i Søgne har dammevis med fisk og ville villig ha noen små i pensjon hos meg i sommer. Vi får se.



Ellers har jeg endelig fått bestilt hagebuksa!! De har fått de inn på I gros Hage.


Jeg minner om Stolfotokonkurransen. Bli med davel!!

Blogglisten

7 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Turbolotte lever opp til navnet sitt!! Her går det i turbofart gitt! Og det på en dag du skulle hvile:-) Jeg tror den dammen blir skikkelig lekker, gleder meg til å se når den blir ferdig.

Skulle gjerne sett lillegutt og kyllinbena som skvatt:-)))lol

BRUDEPARET sa...

Oi, for et spennende prosjekt! Så kult med dam i hagen - det må jo bare være så deilig å kunne høre vannet sildre i sin egen hage!

orchis sa...

Dam i hagen er liksom prikken over i'en. Skal du ha en liten bekk eller fossefall også? Eller sånn liten bronsefigur som tisser? :)
Ha det gøy!

Unknown sa...

Nei ingen bekker eller fossefall.. bronsestatue? Tviler sterkt. Ha-ha!

Elisabeth sa...

Noe galt med bronsjestatue kanskje? *skuler mistenksomt*
Jeg har nemlig dam med statue i, havfrue faktisk *stolt*
Kjempegøy med dam, bare husk dette med sol, alger og ikke altfor mye fisk i starten ;)

Trude sa...

Den iveren skulle jeg også likt å kjent:-)) Har en hage som ser ut som et annleggsområde fremdeles og klarer ikke å bestemme meg for hvordan den etterhvert skal se ut,Bare å BEGYNNE er et stort tiltak i år...jaja,,det må vel gå seg til:-)Kul hagebukse forresten!!

Margrethes hus og hage sa...

Det blir sikkert kjempefint med dam i hagen! Men du verden for et overskudd du må ha :)

Det kan komme litt av hvert fra barnemunn, av og til har mann lyst til å synke under jorda :) Men om poden tok rett med tanke på alder, er det jo å håpe at han har hørsel som står i stil med resten av inntrykket ;P

En får trøste seg med at de fleste har stor tåleransegrense for hva små bar kan si uten at en blir fornærmet.

Hilsen Margrethe

Related Posts with Thumbnails