ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 22. januar 2010

Årstidenes forskjeller

Det er fredag! Hurra! Lillegutt er i seng. Storesøster er på fest, ute av huset, med levende mennesker i den virkelige verden, og Gubben er i Danmark. Og jeg sitter her med kaffe, sjokolade,tv, katter og pc`en på fanget.
Selfølgelig hadde det vert max hvis huset hadde vert nypusset. Men skitt au. SÅ galt er det da ikke.
Ute snør det, og snør det. Folk klager og syter. Men jeg synes det er koselig jeg! Og bilen går fint på glatta så jeg klager ikke.
Fikk måkt hele innkjørselen og hele delen vi har felles med naboen. –Merk: Mens han satt i vinduet å kikket på at jeg skuffet alt selv. Typisk. Han venter til jeg er ferdig, så komme han og tar sin lille bit foran huset sitt. Grrrrrr….. Men nå kommer jeg i alle fall fint inn og ut med bilen der oppe.

Så slik ser det ut utenfor døren i dag:

021

Og slik så det ut i sommer…. eller om dette bildet er fra 2008… litt usikker. Men samma det.

Uansett. Forskjellen er ganske stor vil jeg si. Men hver årstid har sin sjarm. Tror jeg hadde kjedet vettet av meg hvis det var sommer hele året jeg.

Men det er jo ikke alle som har det slik…..

Derfor kjøpte jeg tulipaner i dag. Det gikk til en god sak . Haiti trenger hjelp. Hver krone teller.  Selv et lite tulipankjøp hjelper! Eller ta en titt HER for mer en kan gjøre. Jeg har nettopp ringt : 820 44 011 gjør det du også!

024

Blogglisten

9 kommentarer:

Røsslyng sa...

Det er deilig med en og annen "familiefri" kveld. Nyt det til fulle, senk skuldrene, krøll deg sammen i sofaen og skuff innpå med sjokolade ;)

Ellen Walnum sa...

Å jeg ble helt dårlig av det sommerbildet.......jeg er så sliten av snøen, klarer absolutt ikke å kose meg med den. Kos deg med huset for deg selv kveld:)

Prunella sa...

.. and the winner is... sommerbildet av inngangspartiet ditt.. Frodig og kreativt gjort. Og god helg i sofakroken!
Takk for hilsen på min blogg - koselig!:-)

Anonym sa...

Høres ut som en flott kveld. Jeg må innrømme at jeg gleder meg til alenekveldene jeg også.

Har både tulipaner og primula... så litt vår er det iallfall, selv om det er minst 3 mnd til vi ser'n her.

Kristin sa...

likte nok best sommerinngangen din jeg da! kan klare meg helt uten sne nå jeg da. (kom sommarvind, kon sommarvind,....)Men, det ser ut som det er langt frem,,,,,,,,,,,,,,

Hage foto og natur sa...

HEI!

Så nydelig inngangsparti med en helig blomsterbue rammet rundt døra!
Av og til er det godt å være alene, kunne gjøre akkurat hva en selv ønsker.
Det er godt å se giverviljen i alle som vil hjelpe menneskene i Haiti. Jeg ga i går via telefonen.
Ha en fin kveld!:)

Hage foto og natur sa...

HEI!

Så nydelig inngangsparti med en helig blomsterbue rammet rundt døra!
Av og til er det godt å være alene, kunne gjøre akkurat hva en selv ønsker.
Det er godt å se giverviljen i alle som vil hjelpe menneskene i Haiti. Jeg ga i går via telefonen.
Ha en fin kveld!:)

Donald sa...

Åh, jo! Hvad skulle vi gøre, hvis ikke vi en gang imellem havde lov til at være os selv, helt alene. Dine to billeder er så gode! Den sommer var smuk og din terrasses blomster er meget frodige og vidunderlige; jeg var ikke sikker på at det var det samme sted!

Erle sa...

Nyyyydelig blomsterbue og nydelige blomster. Åhh.... jeg gleder meg til sommer, sol og blomster!

Related Posts with Thumbnails