ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 3. januar 2010

Frøken Lucia nell`blu

Jeg hiver meg på Moseplassens fotokonkurranse jeg og.

Jeg har kalt henne Frøken Lucia nell`blu. Frøken Lucia i det blå.
Det er så kaldt her om dagen at det går an å lage islykter! Det er ikke ofte det holder seg slik over flere dager, så lykken var stor hos mor, da jeg faktisk fikk dette til. En vanelig bakebolle med en plastkopp i midten. To fulle plastflasker med Barbecuesauce som holdt den midtre nede. Herligheten måtte faktisk stå ute i nesten to dager før alt frøs. Litt varmt vann i midten og vips skvatt den ut. Ute står den nå og lyser på verandabordet med hvit duk av snø. (smulene på “duken” er det fuglene som har sørget for.)

014

Jeg synes det er nydelig med denne kulden. Det er tørt og fint. Månen lager et trollsk lys over sneen. Da er det mye bedre med –18 som i dag morges enn regn og slaps som det pleier å være. Da er det ikke rart at man rømmer til syden, eller klistrer seg foran PC`en for å bestille tur. Bare en ikke ender opp slik! – Grøss. Nei da koser vi oss gløgg her i juleferiens siste dag, med fyr på peisen og lys på verandaen!

ice

Blogglisten

7 kommentarer:

Margareth sa...

Heii! Wow nyyydelig islykt!!!! Det er noe annet enn de vanlige snølyktene vi pleide å lage da vi var små :) Liker detaljene i bildene dine, kjempefint! (jeg tror det er på tide med nytt kamera i stua her;))

Anonym sa...

Nydelig lykt!

Ellen Walnum sa...

Å den lykta var skikkelig flott!

Harryford sa...

Coooole bilder Charlotte! ;-)

Anne (Moseplassen) sa...

så fin lykt!
Ja, det er jo perfekt frysevær nå, har noen prosjekt på gang ute selv :D

Superdupert at du er med på konkurranse denne gangen også Charlotte!

Elsa sa...

Kjempflott islykt du har laget.
Slår spådommene på Yr.no til får vi nok lage islyker her også denne uka.
Men når gradestokken kryper ned mot -18-20 da er det for kaldt for meg, brrrr.....

Elsa sa...

Ser du, jeg hakker tenner så jeg skriver feil bare ved tanken - islykter skal det selvfølgelig stå:)

Related Posts with Thumbnails