ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 13. januar 2010

Mammas brett

001
Var nede i kjelleren og hjalp min mor med noe ved her om dagen. Og da dukket dette brettet opp. Støvete og fælt. Men jeg husker det bare SÅ godt fra da jeg var liten. En av de tingene som representerer noe koselig og godt.
Dette brettet var liksom det som alltid ble brukt hjemme hvis det var kakao.. eller vafler ute, eller noe slikt. Og da min mor spurte om jeg ville ha det så måtte jeg jo det!

Så det ble høytidelig og forsiktig vasket og tørket, og så malt med hvit maling.

Hadde tenkt å prøve meg på Decopage da. Har aldrig gjort det før. Men jeg fikk ikke tak i decopagelim akkurat når jeg ville.. så da ble det hva man hadde i hus. Effekten ble ikke helt som ønsket, men en annen og egentlig ganske stilig alikevel.

005

Jeg malte det hvitt. Så tok jeg servietter med Magnolia.. rev forsiktig av mønsteret og fjærnet alle lagene under. Så la jeg det rett på den våte malingen og dubbet forsiktig med fingeren. –Og lot det tørke.
Så var det lakkeringen da.. Hadde bare en gulvlakk i hus. Og den var tydeligvis ikke kompatibel med malingen under, for den “skilte” seg liksom på en måte. Men in the end, ble det en litt tøff effekt. Litt rustikt på en måte.

006

Men lakken dekker godt over blomstene og gjorde slik at det ble en litt markert kant rundt. Men det gjorde ikke noe.

007

Så nå får jeg bare bringe tradisjonen videre til min familie med kakao og slikt på dette brettet.

Blogglisten

14 kommentarer:

amo sa...

Så stilig det ble! Det er rart hvordan ting kan bringe fram slike gode minner. Koselig.

krepsemor sa...

Så fint det ble! Du er kreativ, Charlotte! Min mor hadde også et sånt brett, men det var grønt! Det er rart hvordan sånne ting vekker minner fra barndommen!
Jeg har en utfordring til deg på bloggen min, forresten! Hvis du vil?

Anonym sa...

Hei!
Takk for kommentaren hos meg!
Godt nytt år!
Mye flott hos deg!
og det brettet ble jo ikke til å kjenne igjen og veldig flott!
Ha en strålende dag!

Pupziz sa...

FLOTT!

Anonym sa...

Det ble jo kjempeflott. Vi har noe liknende, litt mindre og ferdigkjøpt som vi bruker som påleggsbrett i kjøleskapet. Mye lettere å ta ut ett brett en masse bokser.

Linnemi sa...

Det ble veldig fint! :-)

Torill sa...

jeg har ett nesten maken.Men det har mønsterutskjæringer i bunn,å påsatt glassplate.Veldig fint,men blir for lite brukt!
Ser vi har samme kopper og mugge også...

Thusnelda sa...

Så fint det blei =)

Her er det mildere i dag og vi nyter det finte været.

Ha ein fin dag

Ellen Walnum sa...

Det ble jo kjempelekkert jo! Og så fikk det litt karakter......og ikke minst har det masse gode minner i seg:)

Britt Åse sa...

Næmmen, så lekkert!
Det ville jeg sikret med å lakke med noe som helt sikkert får det til å holde seg. Du er jammen kreativ og energisk :D

Unknown sa...

Takker og bukker.

Ja jeg har lakket det to ganger, skal se litt an hvordan den lakken holder seg, så kanskje jeg må få en ny type å lakke over igjen. Vi ser.
Men gøy er det jo!

TorAa sa...

Jeg må si jeg er imponert over resultatet.
Og så magnolia da. Har sett et stort magnoliatre i full blomst. Det var litt av et skue.

Hilsen fra landet sa...

Nå kan du bringe de gode minnene videre med fatet til din egen familie!

AnitaH2 sa...

Bare kom og hent decoupagelim/lakk hos meg, du...!

Related Posts with Thumbnails