ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 18. januar 2010

Nå gidder jeg ikke bo her lenger!!!

Jeg er drittlei.. vil ikke bo her lengre..
Og jeg håper da inderlig ikke at dette er en av disse sakene som foreldre har prøvd å si ifra, men at skolen ikke har reagert.
Hva blir det neste?
Jeg bor ikke mange meterene herifra. På vår skole knuses det ruter og brennes søplekasser annenhver dag.. Jeg vil bort!

(VG Nett) En 17 år gammel gutt er siktet for et seksuelt overgrep mot en 9-åring som var på vei til skolen på et tettsted utenfor Kristiansand.

9 åring voldtatt på skoleveien.

Edit: Ja.. jeg vet at det ikke nytter å flytte, og at det skjer ting overalt. Men må få lov til å være provosert, rett og slett. Det har skjedd så mye dritt siden vi flyttet til dette området. Og jeg er lei av det. Men nei.. jeg vet ikke hvor jeg skulle flyttet til som alt er så mye bedre. Kardemommeby kanskje? Men det er jo røvere der også.. Nei sukk jeg vet ikke.

Varme tanker går til den lille gutten og hans familie i en så utrolig vanskelig stund.
Blogglisten

24 kommentarer:

Anonym sa...

Ok hvor har du tenk å reise?. Hvor er det så utrolig mye bedre?.

Anonym sa...

Er dessverre sånn overalt - om ikke alltid. Men det er helt grusomt å tenke på at barn ikke bare må passe seg for "skumle menner", men alle..

Anonym sa...

Hadde en x jeg i kr.sand som var brettet ut på nettet,og som sökte gutter alder uvesentlig....Han vart raportert,men vart det gjort noe da?Neida,mannen flyttet bare til Oslo.

Anonym sa...

hva skjer i bibelbeltet?

Anonym sa...

hva skjer i bibelbeltet?

Anders sa...

Forslag til alternativ avstraffelse for voldtekt:
Penisavkapping og 92 piskeslag på bar rygg med 4 pauser der salt helles i sårene. Så til slutt tar man en brødkving og så skjærer man et godt markert hakekors midt i panna så omverdenen vet å holde seg unna

(Det er ingen tilgivelse for voldtekt)

Ellen Walnum sa...

Ja det triste er at det ikke nytter å flytte. Det finnes overalt.....

Hvordan vet du at det var i nærheten av oss?

Anonym sa...

Ryktene sprer seg fort med data i dag...Kr.sand er jo ikke så stort..Det var hele bygden som reagerte den gangen

Anonym sa...

Spørsmålet er vel egentlig hvorfor vi godtar at det er slik. Hvorfor skal vi rømme fra faenskapet når vi heller kan ta igjen. Borgerværn er ikke lov, men hvor lenge skal man godta at våre barn blir voldtatt, at man er redd for å gå en tur, knivstikking, drap. Leser om dette hver eneste dag i avisene nå. Blir bare værre og værre. Norsk lovgivning er altfor mild. Latterlig mild vil jeg si. Når en veskenapper får lengere straff enn voldtektsforbrytere vil det jo si at noe er forferdelig galt i sammfunnet vårt. At man skal forstå seg ihjel på de som utfører kriminelle handlinger. At de skal sjekkes om de var gale i gjerningsøyeblikket, at man skal synes synd på de etter de har ødelagt et barn, knivstukket uskyldige mennesker, skapt frykt og terror, det er meg uforståelig.

Hadde noen voldtatt mitt barn hadde jeg avlivet vedkommende. Det er det man gjør med farlige "dyr". Hadde uansett bare fått et år i fengsel etter norsk nissementalitet.

For jævlig at politikerene skal drive på slik. De ødelegger samfunnet og konsentrerer seg om hvor det er lov å røyke eller ikke.

Nå må noen snart våkne opp.

Anonym sa...

Hade bra!

OG btw det heter lenger, ikke lengre..

Anonym sa...

Hade bra!

OG btw det heter lenger, ikke lengre..

Anders sa...

Drap og voldtekt er 2 alen av samme stykke. du tar liv uansett.

Anonym sa...

Ok. Hade bra. Flytt til haiti du. sikkert bedre der.

Å, jo. skolen prøvde nok sikkert å si ifra om denne voldtekten på forhånd. De er vel synske i kr.sand.

Beklager å si det, men har du ingenting mere fornuftig å skrive i bloggen din enn dette, så kan du la hver å skrive..

Anonym sa...

Hvis ikke du har noe positiv å skrive, anonym, så ikke skriv noe i det hele tatt. Drit i å les om du ikke liker bloggen. Herregud, få deg et jævla liv.

Tove sa...

Jeg ble bare lei meg jeg. Hvorfor kan vi ikke være greie mot hverandre.

Unknown sa...

Oj.. her var det mye pepper ja.
Punkt 1. Det at jeg vil flytte til et annet sted har med flere ting å gjøre. Mest dårlig erfaring med skolene her, desverre. Dette var liksom dråpen. Selv om det ikke er relevant selfølgelig. Men man blir provosert!!
Punkt2...Til Anonym som to ganger klager på rettskrivingen min.. tar det til meg, og beklager. MEN så vidt jeg vet heter det "ha det bra".. hade.. er det et ord?
Punkt 3. Jeg sier som Tove sier over her. Kan ikke alle bare være greie med hverandre???

Harryford sa...

Jeg hørte dette i radioen i dag, og tenkte på dere.
Lurer på om det bare blir værre og værre, eller om det bare er vi som får mer kjennskap til slikt gjennom media!

Jeg er noe bekymret for det sammfunnet vi lager oss nå. Vi har alle muligheter her i Norge, og likvel detter flere og flere av lasset.
Det debateres om det skal brukes pisk eller puter. Selv tror jeg at problemene oppstår og bør takles tidligere i "samfunsdannelsen". Hvor mye vekt skal vi legge på profitt, status, effektivisering, osv. Og hvor mye skal vi vektlegge verdier som samhold og nestekjærlighet. Er disse "grupper" motsetninger, hmm slik det blir praktisert i dag virker det slik.
Drar frem speiderens mål - "å utvikle selvstendige og ansvarsbevisste mennesker"! Altså i et og samme menneske - samtidig!

Vi får gjøre så godt vi kan Charlotte.

AnitaH2 sa...

Så vidt meg bekjent er Åsane et av de tryggere strøka i byen. Men det er neppe de samme som brenner søplekasser her på Møvik som voldtar i Åsane. Dette må da være noe rus-relatert dritt?
Åsane skole kan man i alle fall ikke velte det på, det er en skole med bare småskoletrinn, en av de små og trygge som skal legges ned.

JanneCath sa...

Heisann....
Helt sykt det der, men uheldigvis kan man aldri sikre seg helt mot "gale/syke" folk. Det vil alltid være noen hvor enn man bor.

Dumt med skolen, trodde ting var blitt bedre?
Har du snakket med skoleetaten? AUF?

Dere for komme dere til øya;) Så stenger vi tunnelen og lever ....Happily Ever After.... ;)

Hilsen fra landet sa...

Blir litt sjokkert når alle over her skriver at "slik er det over alt". Har heldigvis vært forskånet for både slike historier på skolen og forøvrig her. Ikke noe i nærheten en gang,- heldigvis.

Og klart du må ta opp det som opptar deg på bloggen - det er jo det den ER til!!

Godt å se at det er mulig å ta opp vesentlige, viktige ting og ikke bare duppeditter og dingsebomser som tema.

Unknown sa...

Hei Lotte. Hva er vitsen med å la anonyme legge inn kommentarer.Skal folk si noe, får de jaggu stå for det selv.

Linnemi sa...

Et tema som selvfølgelig engasjerer, men å lesse av seg anonymt, er ikke helt god tone.
Turbolotte: Du bør fjerne adressen Anonym la inn i ett av innleggene sine.

Anita sa...

Hei.

Først; det du skriver ang.om det som skjer i nærmiljøet ditt, trist. Det er alltid trist når slikt skjer!

Ellers så vil jeg si at jeg har sittet og kost meg å lest bloggen din. Kjempefin hage du har, og jeg gleder meg til å følge deg i vår og ut over sommeren.

Jeg har nettopp lest oppsummeringen din over hageåret ditt 2009. Det endte opp med at jeg måtte inn på impecta og sjekke opp en plante som du omtaler som "årets klatrer" Cobea Scandens alba.
Den så nyyydelig ut. Har du plantet denne av frø, eller kjøpt den som plante?? Blomstrer den rikt?

Jeg legger meg til som følger av bloggen din jeg:)

Klem Anita

Unknown sa...

Ja.. noen kommentarer er fjernet her nå pga informasjon som ikke passer seg..

Anita: Ja Cobea har jeg sådd fra frø. Av en eller annen grunn burde disse frøene såes "stående" i jorda. Jeg har hatt flere ganger hvor frøet har spirt opp ned.... merkelig. Men hvis det står på høykant går det greit.

Related Posts with Thumbnails