ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 1. januar 2010

Så langt, i 2010

Tyveti… Totusen og ti, tjueti… kall det hva du vil, men nå er vi jo godt i gang. Berlusca slikker sine sår og dikter kjærlighetssanger ( Kanskje han burde holde seg til det? ) Mens andre skriver om hvordan man skal shoppe smart på Januarsalget… Eller krangler om å ha høyeste bygning i landet sitt… –Er ikke dette en urgammel greie? I Bologna står det jo to tårn som vitner om at dette ikke er noe nytt. Næææhhh ikke særlig imponert her jeg sitter. Finn på noe nytt.
Her i huset er jula ryddet vekk. Kun to røde kubbelys som jeg selfølgelig har glemt vitner om at det faktisk har vært jul, og at vi er blakke og mette.

017

Nyttårsaften ble feiret med knusende ro her i huset. Torskemiddag, stjernerab og noen få merkelige raketter (?) som snurret runt på stedet og sa: FFFFFFFzzzzoooouuummmm…. Helt meningsløst spør du meg. Både Gubben og jeg ristet på hodet, men 4,5 åringen synes det var helt topp! Så det er jo bra da.
Ellers på himmelen var det utrolig lite raketter å se. En liten topp ved midnatt selfølgelig. Men ellers veldig stille. Og godt er jo det. Det må jo bety at folk har tatt litt til vett? Eller kanskje det er rett og slett finanskrisen som har satt en stopper for å skyte tusenvis av kroner rett til himmels? –Nå vet vi i alle fall at det ikke var vi som tjente mest i 2009…..
Men en flott natt var det uansett. Månen stjal hele showet, og lyste opp hele Kristianby.

028

NÅ vet jeg var Nøtteskrike er.. denne her kom og stjal det meste som var egentlig. Stakkars… skulle bare mangle.
(Trenger sånn telezoomobjektivdings til kameraet skjønner jeg…. )

Blogglisten

6 kommentarer:

Bjørg 47 sa...

Ser at du ikke trenger noen zoom !!! Har selv hatt 6 av disse grådige , men vakre fuglene på foringsplassen i julen. Det blir allikevel litt til de småe. Godt Nytt År til deg.

Ellen Walnum sa...

Flott nøtteskrikebilde:) Her har både nyttårskvelden og påfølgende dag vært velsignet rolig:)

solfrid sa...

Har bare skjærer, de er kun til irritasjon. Venter og venter på de små fuglene.
Guttene mine reagerte på at det var så lite "høye" raketter i går. Bare bra, sier nå jeg. Vi klager over det meste, men jaggu så går vi jammen ut og skyter opp for flere millioner.

Happy skvett!!

Hjemnme alene hele helgen; hvem blir syk? Korrekt! Helt slått ut.

Villrose sa...

Gratulerer med nøtteskrika! De er morsomme å følge med på...

FO - 2 sa...

Nydelig bilde av Nøtteskriken. :)
Du knipser i veg med ditt nye kamera,
vil jeg tro. Fotografering er gøy! :)

Godt nytt år!

FO - 2 sa...

Ja, det er en slik "ballong-is-greie".
Ut og kjøp ballonger! ;)
Det er dekorativt i vinterhagen,
og det er alltid GØY å leke... ;))

Related Posts with Thumbnails