ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 21. januar 2010

Resirkulering!

Mens VG skriver om bloggere som skriver om reiser.. sitter jeg her hjemme for tiden og har absolutt ingen reiser å skrive om. Så da skriver vi om alt mulig annet. He-he.

ABC i bilder

Da er vi kommet til R i Petunias ABC i ord og bilder. Og det ville vel være typisk meg å skrive om Roser….  og i alle fall siden jeg har startet en Roseblogg i disse dager. Men nei! Her i dag går det på Resirkulering! Ooooohhh så miljøvennlige vi er!

Storesøster i huset skal på maskefest på fredag. Og jeg skulle da ut for å få tak i en maske til henne. Tror ikke det var en leketøysforretning eller bokhandel jeg var i. Men de eneste maskene som var å oppdrive var Halloweenmasker med blod og gørr. Og det var vel ikke helt det som var temaet på den festen antar jeg. Så jeg kom hjem tomhendt.. Så hva gjør man? Jo man tager hva man haver.

001 003
En tom Pizzaeske og en gammel strømpebukse! Man klipper ut formen til masken og farger den mørk. Her hadde jeg bare blå i farta da.
004 005
Man tager lim på masken og trer den forsiktig inn i strømpebenet. Spar en del på hver side som da kan knyttes bak hodet etterpå. Dubber forsiktig med fingeren så stoffet fester seg glatt på masken foran. Så pynter man med glitterlim. ( Finnes som regel på et hver jentes barnerom, ett eller annet sted. )
008
Så tar man noen fjær som man finner bakerst i et skap. Ikke spør hva de gjør der…

Og fester dem med glitterlimet. La ligge og tørke…leeenge.
Så klipper man bort stoffet der øynene skal være.

021

022

Vips så har man en hjemmelaget maske. Og det er vel garantert ikke så himla mange som har samme på den festen tenker jeg.

Sikkert ikke det mest eksklusive man kan oppdrive, men kreativt nok, spør du meg.

Og så kan man jo virkelig kalle det resirkulering, og da er jo samvittigheten på plass i alle fall.

På bildet så synes limet igjennom. Men det er vel blitzen som gir den effekten på bildet.

Da blir det krølling av hår og en litt crazy hestehale bak, ser jeg for meg. Party on – i resirkuleringens navn!

Flere bidrag til R kan du se HER.

Blogglisten

30 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Riktig flott, ble den.
Men var du innom hobbybutikkene? Der mener jeg da at jeg har sett udekorerte grunnmasker?

Unknown sa...

Det er vel bare i byen.. og dit har man da aldri tid til å dra!

Tania sa...

Det ble jo riktig så lekker!:-) Flott R!

Elsa sa...

Jøss du er kreativ må jeg si. Og masken ble kjempeflott:)

Living next to me sa...

flott maske og R , Det enkle er det beste sies det jo ,
Ha en fin helg :F

Turid Holm Flaa sa...

Den ble kjempeflott, og en veldig god ide til at det faktisk er fullt mulig å lage masker og slike ting selv. Topp.

sportsglad sa...

:) Hvor flot!

Rimkogeren sa...

Flot genbrug - Kan ikke købes finere!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ingen andre som har blitt nysgjerrig og kikket på rosebloggen din. Jeg ble første følger!
Artig innslag om reskirkulering.Mange miljøvennlige bloggerer har jeg skjønt!
Natta!

Ellen Walnum sa...

Utrolig kreativt! Hun blir garantert festens dronning med den der!

Jeg har også vært kreativ i kveld og resultatet (om noe amatørmessig) finner du på bloggen til Vågsbygd Hagegale:)

TorAa sa...

Resirkulering,
tenk at fornuft har fått et sådant flott navn.

Dengang jeg vokste opp, straks etter den anden verdenkrig, da kan man si at alt ble gjenbrukt.
Ingen hadde penger til noget andet.

Supert ABC R innlægg

btw. Nu skriver jeg en mix av dansk og norsk - se nu det over med blide øyne

Harryford sa...

Kuuul! (som vi gamle sier!)

"ikke så himla mange som har likens" OG "ikke så himla mange storesøstre" som har en slik mamma! :-)

Anonym sa...

Maska ble jo kjempestilig. Kretiviteten er jo på topp her!Tenker hun hadde en kjemefin kveld. Ha en flott uke!

Anonym sa...

Du, det var kreativt og kult! Og miljøvennlig! Maska ble jo kjempefin, tenker jenta er storfornøyd med den.God helg!

Malys krok sa...

Du er jo superflink!! Masken ble finere enn de en får kjøpt! Dette var virkelig lurt! Flott svar på R også.
Takk for din kommentar! -Margit-

Madame sa...

Hvor blev den flot! Og det er en dejlig idé at lave tingene selv og bruge sine kreative evner ;)

Rigtig god weekend!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Imponerende!

God helg!

Tino sa...

Så kreativ du er, den ble jo kjemefin!
God helg!

Henny sa...

Fra pizzaæske til elegant karnevalsmaske. Det er simpelthen genialt!

Maria sa...

Detta kallar jag kreativitet... Vilken fin mask det blev, och jättefina bilder!
Trevlig helg!

Petunia sa...

Hell i uhell det der for så fin maske hadde du ikke fått kjøpt!!!
Kjempefin!!!

Tro Håb og Kærlighed sa...

Ja, det var flot - genbrug med R og en fin maske:-)

JULIEK sa...

En veldig, veldig viktig R : )

HildeS sa...

Det var en utrolig flott maske synes jeg, og sikkert mye finere enn de man kan kjøpe. Godt tips!

Donald sa...

Det er da "R"esirkulering. Men det, som du siger med at glitterlim findes på ethvert pigeværelse, det er vist lidt morsomt :-)

Melusine sa...

Utrolig kreativt! Og så bra å kunne bruke ting en allerede har liggende. Ja, dette var virkelig en R jeg kunne like :)

Anne-Lie sa...

Kreativa pysselbloggen!

drengen sa...

Den masken var råkul!
Utrolig flott funnet på.

Anonym sa...

Resirkulering - en R med mening! Her i byen er vi veldig stolte av våres kildesortering. Vi sorterer optisk. Poser i ulike farger: Plast i blå, tynnkartong i gule, matsøppel i grønne, papir i røde, og restsøppel i vrengte handleposer (hvite). Alt i en containeer, som sorteres optisk i gjenvinningsanlegget. Glass og metall i egne containere. Det var litt jamring i begynnelsen, men nå tror jeg de aller fleste er veldig fornøyde.
Maska ble kjempeflott. Og det er alltid irriterende med detaljer som kommer fram når man bruker blits. Jeg har et enkelt kamera,men har funnet ut at jeg kan klare meg med forbløffende lite lys, og få bra bilder uten å bruke blits. :)

Lappedamen sa...

Skikkelig flott maske. Ingen sak når man er så kreativ og fingernem.

Related Posts with Thumbnails