ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 6. januar 2010

Kriminelle i hjemmet

wantedposter

Ja her er det kriminelle i heimen. Det kan skje i den beste familie. Ingen kan forutse når man mister kontrollen som man tror man har. Alt kan virke normalt, helt til det hele blir avslørt.

I følge min sønn så har bamse vært ettersøkt en stund. Men det har vi aldri hørt noe om. Og vi som var sikker på at han var rett og slett symbolet på uskyld.

Men den gang ei. Hvordan kunne vi vite at ting var gått så langt? –Nei.. vi føler oss rett og slett lurt.

 

 

 

 

001Men nå har min sønn altså fanget den kriminelle, og satt han bak lås og slå.

002Ja bare se på disse skumle øynene. Bak den uskyldige fasaden skjuler det seg en tyv. I et kort intervju med minstemann i huset her, er vi usikre på hva han faktisk har stjelt. Men “noe” ble nevnt flere ganger. Vi får bare håpe at litt tid i kasjotten setter Bamse på bedre tanker. Omskolering, integrering osv blir framtidige tiltak.

ooo0O0ooo

Ellers er jeg hjemme fra jobb i dag. Etter lang juleferie så passet det jo glimrende med feber og kuppelhue.. not! Utrolig kjedelig. Jeg fyrer så godt jeg kan, men får liksom ikke helt varmen her. Det er bare –11 grader ute nå, men det blåser og føles som –30 i vinden. Vi kan ikke klage, for på Røros har de målt –41!! Men alikevel gjelder det å kle seg godt, speiselt barna. Jeg måtte pakke inn storesøster i allt vi hadde av ullundertøy, skjerf og dunjakker før hun gikk på skolen. Tror ikke det var så populært å komme på ungdomsskolen kledd som en Michelinmann, men himmel og hav!

Så her fyrer jeg så godt jeg kan.
006  

Jeg har forresten bestemt meg for at våren er nær. Og da julepynten ble kastet ut, så falt jeg for å kjøpe denne Hortensiaen. Blåfargen trøster meg med at vi har bedre og varmere tider i møte.

009

Blogglisten

8 kommentarer:

JanneCath sa...

Stakkar bamse.....

Du må ha god bedring, så snakkes vi snart? !

hajal. sa...

Sjukene kjem aldri og spør: kor tid hadde du fridagar eller ferie - passar det at eg kjem og angrip deg no ?
Uansett er det alltid kjedelig å bli sjuke same kva tid det inntreff. God bedring til deg.

Morsom historie med den kriminelle, tenkjer han får seg ein lærepege der ! ;)

Else Marie sa...

Nydelig aaaaa
Artig med barn.savner den tiden.
Bare syke folk her også.begynner å bli lei vi har vært slik siden Oktober.Så den ene så den andre....puuu......prøver og ikke smitte hverandre men det er håpløst
God bedring...........

Røsslyng sa...

God bedring, håper det bare blir en kortvarig greie.
Iskaldt her også, men heldigvis har plantene snødekke.

Mete sa...

God bedring til deg! Bamse ser fryktinngytende ut, så det er godt lillegutt har tatt affære og satt han inn!
Kaldt her også - fyrer i peisen, med varmekabler og varmepumpe. Spytter store summer inn i det lokale "E-verket" nå fortiden!

Ellen Walnum sa...

God bedring til deg og honnnør til minsten som tar seg av husets kriminelle:))

TorAa sa...

Heisann,
kommer snart en krim fra her også
(på min Engelske blog)

AnitaH2 sa...

God bedring og godt nytt år! Og forresten: Deilig blåfarge på den hortensiaen!

Related Posts with Thumbnails