ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 7. januar 2010

P for Playmo?

ABC i bilder

Da står P for tur i Petunias ABC i ord og bilder.

Og i disse “etterhjulstider” ( vil gjerne se google translator, oversette den der! ) er det jo mange ting som enda flyter litt rundt i huset.

Her er det en risikosport å gå over stuegulvet med alle dingsedangser som ligger og slenger og bare venter på å bore seg dypt og smertefullt inn i fotsålene våres. Men de er jo artige også da. Kanskje derfor jeg ikke har ryddet alt ned på rommet hans enda. Så ukens P går for Playmobile!

006 

Her er noen Passagerer klar for å stige ombord i Pacific airline.

009

Dette flyet mangler ingenting. Til og med toalett med vask og dorull. Her tar en Prins seg en liten stund på “kontoret”. Selv om jeg må si at jeg hadde vært skeptisk til glassdøren der…. ??

010

Her spør vel flyvertinnen  hva herren med den “litt vel” feminine sveisen til å være en skummel ridder, om han ønsker: kaffe? -Te kommer bak! Jeg synes travkusken bak han ser litt snurt ut. Kanskje han ikke fikk samme tilbud?

013

 

 

Ellers er det fremdeles kaldt her i sør. Men heldigvis har vi jo Peis… og ullsokker!

VG skriver også i dag om hvordan man skal kle seg ute. Og det er faktisk lenge siden jeg har måttet virkelig tenke på hva som er lurt. Har en venninde som jobber i barnehage, og det var hun som forklarte meg at ull skal innerst, på bena også. Ingen bommuldssokker under ullsokkene. Og DET har jeg skjønt at er et poeng i disse dager ja.

Så nå sitter jeg her da, bloggende med teppe, peis, pus og Ghost Whisperer på TV. Livet er slettes ikke så galt.

 

Gubben har lagt seg allerede, for grytidlig i morgen kjører han straka vegen til Gjøvik for å hente den nye bilen.

DET blir gøy!

Ja så kan jeg jo ikke la være å legge til et lite bilde av Pus…

015

Enda flere bidrag til ABC i ord og bilder med bokstaven P kan du se her.

Blogglisten

31 kommentarer:

Living next to me sa...

det blir nok mange puser , hjernen er sliten etter jul og fantasien på 000, MEN playmobil var jo flott . og pus;O) F.

Tania sa...

Den playmobilen husket jeg godt, skikkelig fine leker:-)
Gode P`er;-)

Anonym sa...

Så herlig historie du har laget om playmoen.Her i huset har det vært mest lego, og de var heller ikke gode å tråkke på. Pus er nå bare skjønn og skjønner godt at han må være med på P.

Irene sa...

Her var det mange gode P'er. Playmobil er fine leker ... og flyet fra Pacific airline fikk meg til å glede meg ennå mer .... en uke igjen til vi drar til varmere strøk.
Grattis med ny bil - det er absolutt en god grunn til å glede seg også!

Ellen Walnum sa...

Skal si du var kreativ og fikk med deg mange P`er. Har et svakt minne om masse playmo som fløt rundt her i en svunnen fortid:)

Petunia sa...

Jeg har noen timer med playmo je også. Jeg hadde en venninne som eier hadde leketøysbutikk og da eldstemann var liten, skulle de bytte ut hele utstillingen! Du kan trygt si at vi har playmo!!!
(Jeg er fortsatt venninne med henne, men ser henne dessverre ikke så ofte mer.)
Flott P fa deg og jeg er litt sur for at jeg ikke tenkte på pus!!!!
Lykke til med ny bil! Så spennende da!Bare la linken din være slik. Jge orker ikke rette på den akkurat nå. Er egentlig på vei i sengen, men skal bare....
Du kan legge deg inn på ny om du gidder, eller så retter jeg på det i morgen eller der omkring...

Tro Håb og Kærlighed sa...

Playmobil har vi aldrig haft - vi er til LEGO - men det er flotte firgurer, du har. Og en dejlig pejs:-)

Anonym sa...

Så spennende med nye bil da! Gratulerer!!

For tiden er det ingen småfolk i huset, så jeg slipper heldigvis å tråkke lego eller playmo langt inn i føttene, for det gjør VONDT!!

Her var det for resten ikke bare ungene som likte å leke med alle de små delene. Det gjorde kattene våre også.. til stor frustrasjon for barna. *ler*

Og du verden for en nydelig pus dere har!

Kos dere inne med både playmo, pus og peis i kulda. :)

Lotta sa...

Playmo går hem i alla lägen fortfarande.
Härliga bilder
Pissekatten är ju jättesöt
Där var ett P till fast den hette ju Pus hahaha!!!!
Kramizzz snyggt jobbat/Lotta

Marit sa...

Åh, Playmobil! Det var faktisk en tid da jeg var fryktelig lei Playmobil... syntes jeg snublet i ett eller annet oppsett uansett hvor jeg var i huset! Men ungene vokser til og nå kjenner jeg at det hadde vært trivelig med litt lek her igjen.

Maria sa...

Härligt inlägg och jättefina bilder!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Fyttepokker det er kaldt her også. En peis hadde vært fint!

Anonym sa...

Er som en liten tegneserie dette, jo. Artig. Ikke lenge siden vi hadde huset fullt av det samme, utrolig hvor detaljertde lager lekene nå for tiden:O) Grattis med ny bil og god helg!

Donald sa...

Åh dejligt billede af Pus - katte ser så kloge ud. Somme tider tænker man at de er klogere end andre dyr, men når de begynder at slås eller klager over hinanden, så kan man godt se at det er små dyr.

Iøvrigt nogle gode billeder af Playmobil!

BirtH sa...

Det er artig å leke med Playmo. Husker godt den tida :-)
Det kan jeg ønske meg til bursdagen *hihi*
God helg! Med ny bil!

Marit Johanne sa...

En peis hadde vært koselig nå! Men vi har ihvertfall ovn. Playmobil, ja! Det var en tid da det fløt her i huset også. Nå står det en stor eske på loftet og håper på at det blir noen barnebarn som kan leke med det en gang i fremtiden :)
Og tror du ikke pus prøvde å lure seg med på bildet mitt av primula også. Jeg burde jo tenkt på at pus også hørte med på P!

josimo sa...

Siden har blitt kjempeflott,flott hedding ! :-)

Tusen takk for hyggelig kommentar på siden min.
Kan jo spørre deg som vet så mye rart.....vet du hvordan jeg skal få hedding bredere på siden?

Ønsker deg en knall helg

TorAa sa...

Hold opp,
når vi ser pus,
ja da er vi fortapt.

I løpet av jul- og nyttårshelg har vi hatt 7 av disse vakre og kloke dyr hos oss.
Nå er det 5. Og snart blir det tilbake til normalen med 2.
Jeg må slutte - fordi det er minst 5 kattebøker å skrive om de yngste 3, født 1. desember (på min andre blog).

Jeg kan ikke skrive annet enn at synes du har bidratt svært så positivt her på ABC.

PS. Godt nyttår

josimo sa...

Takk for tips og hjelp,man må bare ta bort dser det er haket av ,minsk til bildet passer så VIPS *gliser. Satt heddingen!!!
Bildene i innlegget er HTML
Så nå vet du det også ...

Ha en flott kveld

Turid Holm Flaa sa...

Så koselig innlegg og bilder. Her flyter også leker, vi fyrer i peisen, den er ikke så ulik den dere har. Men pus mangler jeg, din er jo utrolig søt og helt sikkert god å ha på fanget. Kos deg i sør.

TorAa sa...

Men du,
hvor er pusene da+
Der er her:
http://toraa.blogspot.com/2010/01/it-is-all-about-kittens-or.html

ha en flott helg med alle dine kjære

Madame sa...

Sikke nogle dejlige P'er! Her nyder vi også både peis og pusser, men sønnike er vokset fra sit Playmobile :-)

Anne-Lie sa...

Tänk va många bra leksaker det finns för våra kottar! Här hemma var det mest lego som låg överallt hela tiden och många många gånger har jag trampat på dessa bitar;-))
Ha det gott i vintervädret!

Lappedamen sa...

For et innholdsrikt playmofly. Sikkert moro å leke med et slikt. Livet er deilig når man har peiskos og ullsokker. Fortsatt god helg.

Tino sa...

Det var mange fine P'er.
Nydelig pus!

orchis sa...

Fagre minner! Playmobil var et favorittleketøy i barndommen.
Prektig pus og pen peis.
God Søndag.

Elisabeth Augusta sa...

Playmobil er en super P. Peis og pus er gode varmekilder, og det kan trygt sies at det trengs.

HildeS sa...

Jeg jobber i barnehage og vi har såååå vanvittig mange playmomenn, så disse kjenner jeg godt til.

Melusine sa...

Hehe, jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse av risikosport, bare at det er lego det går i her i huset - stilige bilder fra flyturen! Og for en nydelig pus du har :)

Eli Kristin Magnussen sa...

He-he, høres ut som mitt stuegulv, puh! Her er det verste togbane i tre m/stæsj som "ruler" gulvet, huff. Vondt å trå på gitt :P

Mange flotte P'er! :D

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Bloggverden er ikke stor. Din blogg dukka opp ved å trykke på neste blogg, neste blogg, neste blogg, neste blogg på menylinja.
Ser at jeg ikke har fått med meg alle ABC- på P, ja, noen ganger må en gå omveier for å komme til målet!
Ha en fin kveld!

Related Posts with Thumbnails