ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 11. januar 2010

Mandagstema. Iskunst

 

 Fotomorros Mandagstema er i dag Iskunst.

Det skulle vel i og for seg være en enkel sak i disse tider? Jeg har jo også laget slike islykter som det er prat om. Men de har jeg jo blogget om før. Og når man er på jobb hele dagen i et kjedelig kontorlandskap, så er det ikke så lett å finne noe. Men jeg trasket nå ut i hagen i søken etter noe kunst da. Det enkleste er ofte det beste.

Noen av lyktene fra sommeren henger enda igjen i epletreet. Skjeve, halvfulle av is og snø. Men med det er ikke mye som skal til før dette også blir litt “kunst”.

013

007

Engelen ved dammen sitter der alene i mørket. Syntes han(?) fortjente litt lys fra den ene islykten jeg lagde her om dagen.

Det er ikke så kaldt her lengre. Mange var ute å gikk på isen her på fjorden i går. Men jeg er for pyse til sånt. Stoler ikke på slikt når ingen har sjekket ordentlig om det er ok.

Men angrer jo litt da.. det var litt av et syn å se alle menneskene i solen på isen langt der ute.

Det blir nok lenge til neste gang en kan gjøre det.

Ellers så er drivhussesongen offesielt åpnet. Har jo hatt det i gang i hele vinter, men ikke tilbrakt noe tid der inne annet enn for nødvendig vanning.
Så søndag kom Ellea og hjalp med å drikke kaffe, røyke ut litt lus og prikle. Utrolig koselig!! La det bli mange slike framover!

Blogglisten

5 kommentarer:

Thusnelda sa...

Alltid koselig å komme inn på bloggen din, du skriver så godt. Du får meg alltid til å le og det er ein unik egenskap:)
Bildene fikk du også fine .
Ha ei fin veke.
Legger deg til blogglista mi.

Ellen Walnum sa...

Ja kanskej vi skulle ha kastet oss uti det i går og gått en tur på isen, men "chicken" som vi er ble vi i drivhuset.......og det var skrekkelig hyggelig var det. Nydelig bilde av engelen og lykta!

Anonym sa...

Jeg er like pysete som deg når det gjelder å ta turen ut på havisen. Synes det braker og smeller slik. Leste om hvordan du laget dine is-lykter, og det skal testes ut. Flotte bilder.
Ha en flott kveld!

Anne (Moseplassen) sa...

Fin den glasslykta, enkel og pen, og islykten er forsatt like fin ja, lekkert lys på englen var det også :D

Turid Holm Flaa sa...

Vakkert og inspirerende. Så fine bilder du tatt, likte de veldig veldig godt. Og drivhus, det hørtes spennende ut. Det er en av mine små drømmer. Turid

Related Posts with Thumbnails