ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 30. desember 2009

Brrrrr….. det er kaldt!

001

011 Verandaen er ikke akkurat lekker med alle frø slengt overalt. Men stakkars pippene må jo ha litt hjelp nå i kulda de også. Fant ut hva de med rødt på heter. Bjørkefink var det visst. Her har det kommet ganske mange av de i det siste. Både hanner og hunner antar jeg. Hunnen er vel den uten topp på hodet antar jeg? Bildet er ikke så klart. Men jeg kan bare ta bilde fra kjøkkenvinduet, for prøver jeg å komme meg nærmere så flyr de jo bare da.

Stakkars Robin. Han er rund som en tennisball i disse kuldegradene. Jeg pleier sette en skål med litt brød og frø på bakken under epletreet også. Tror ikke han kan henge i meisebollene som de andre gjør, disse fuglene hopper mest rundt på bakken, så egen servering til dem. Godt han har egen dujakke i alle fall. Men jeg kunne godt tenkt meg å gi alle disse fuglene noen sokker!! Ser utrolig kaldt ut.

Storesøster her, fant en liten fugl som var frosset fast i en gren her om dagen. Den hadde antagelig brukket foten i kampen om å komme fri. Storesøs fikk pirket den forsiktig løs så den fløy sin vei. Håper det gikk bra med den, stakkars.

Ellers har vi kjøpt ny bil i dag…

 

Dodge Caliber sxt 2009 tror jeg den heter.. noe àla den på bildet. Yuhuuu!

Blogglisten

6 kommentarer:

Mari sa...

Nommen, sokker til småfuglene :) Synes synd på de små ballene jeg også. Her har det også vert lovlig kaldt og jeg har også pirket i frosne (ande)fugler, uheldigvis litt lengre opp en i tå-regionen kan du si, så lar vi det være med det....

Nais bil, men hvor mye av den er amerikans produsert da tro? hehe ;) Fin var den nå hvertfall :)

josimo sa...

Det er ikke så fjongt å bo i nærheten av sjøen i disse kalde tider, kulden BITER.
Så hyggelig med småfuglene på terassen,tror mine firbenete hadde gått berserk om bordet var dekket med småfugl....
Trodde de med rødt brust var Dompapp,så lite vet jeg

Ønsker deg en super duper kveld

Røsslyng sa...

Ja, det er grisekaldt for tiden, men forhåpentligvis er det ikke sååå veldig lenge til våren atter er her. Yuhuu!

Grattis med ny bil! :)
Bilen vår står "fastfrosset", umulig å starte den gamle diseldritten i denne kulden :(

Ønsker deg og dine alt godt i året som kommer! Klemmm

josimo sa...

Svar til deg : nei ikke sot i taket,jeg kjøper de lysene til 8 kr stk( kirkelys) de hverken renner eller soter,

JanneCath sa...

Dæau! For en bil dere har kjøpt dere! Den er jo kjempe fin! Godt Nytt År;)

Ellen Walnum sa...

Guuuud så hyggelig å lese blogger igjen:)) Har tenkt å begynne et nytt og bedre bloggliv i 2010!

Grattis med ny bil da! Så det ble en dodge til slutt. Gleder meg til å se den:)

Related Posts with Thumbnails