ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 4. desember 2009

Luke nr. 4 –Ikke en dritt

4
  K for KAOS.
I går var det bare sånn dag.
En sånn dag som jobben har vært spennende og krevende. Fullgir fra 8-4.
Men vi rakk da å lage en liten snømann i røykepausen. Litt gøy må man jo ha det eller?
Denne her er ikke særlig fornøyd. Blaut og kaldt er det. Men sånn er livet til snømenn her på Sørlandet gitt. Tvilsomt at han/hun er der i morgen. 002Som sagt var det Sørlandets første snøfall i går, og det er jo det vanlige. Total kaos for 5 cm blaut snø. Jeg fatter det ikke jeg?! Sneglende og sjanglende hjem i bilkø. Alt for sent. Smalt i hop spaghetti med kjøttboller og slang meg på sofaen.
Så da er det like greit å unngå mere kaos og gjøre som Georg:
005 (2)

ABC i bilder
 


Og for flere bloggkalendere, klikk på HER

Blogglisten

17 kommentarer:

merete sa...

Vi har snøen nå og jeg kvier meg skikkelig for å dra ut, ... og jeg må kanskje ikke i dag? En kan jo håpe ;-)

Turid Holm Flaa sa...

Herlig innlegg om hvordan en dag med det første snøværet kan være. Sikkert mange kjenner seg igjen hvordan det er på veiene. I natt kom snøen her på Østlandet. Heldigvis skal jeg ikke ut å kjøre i dag.

Ønsker deg en riktig god førjulstid. Hilsen en utflytta sørlending :-)

Ellen sa...

Vi som bor i Nord-Norge hvor vi kan ha 2 meter sne.. ler av dere der sør som sliter med 5 cm (men det er ikke vondt ment...)

Ønsker deg en fin helg!

Maria sa...

Vad fin eran snögubbe blev, och bilden på katten är hur mysig som helst!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Snemængden her på Midtlolland har de seneste år været nærmest nul, så skulle Rimkogeren og jeg lave en snemand, ville den ikke blive meget højere end 5 cm :-D

Rimkogeren sa...

Hvor er jeg misundelig, vi har ikke haft sne af betydning i flere år ;-(

Tania sa...

Jepp, det blir fort kaos her på Sørlandet når det snør.., men heldigvis regner det vel bort ila helgen.
Ha en flott helg:-)

Petunia sa...

Ja, denne julen og vinteren, gjør jeg som katten din - går i hi!!!
Livet for en snømann er kanske risikofylt her i Norge og spesielt i Bergen kanskje. De kan ikke se frem til noe langt liv. Her blir det kaos bare de har meldt snø på værmeldingen! Da kommer nemlig alle idiotene ut og skal kjøre - på sommerdekk.

Henny sa...

At slænge sig på sofaen forekommer mig at være en helt adækvat reaktion på en dag med kaos! :-)

Living next to me sa...

hørte dattren min klaget på snøen ja, snødamen var fin og skakk og en skulle ikke tro vi var vinterlandet , siden all snø ender i kaos på veier .Og jeg syntes pus...det er en katt er det ikke , har rett instilling..sofaen er god å ha for 2 og 4 bente . F
God helg F

Anonym sa...

Ja det ble litt kaos her nede i sør igår kveld. Skulle bare ønske at ikke snøen hadde vært så blaud idag. Her er det kommer ca 25 cm i løpet av natten og kveldstimene igår. Ha en flott uke.

Anonym sa...

Ja det ble litt kaos her nede i sør igår kveld. Skulle bare ønske at ikke snøen hadde vært så blaud idag. Her er det kommer ca 25 cm i løpet av natten og kveldstimene igår. Ha en flott uke.

linsky sa...

Heldige Georg! ;-)

Pupziz sa...

Kul Katt;)
Ha en flott søndag=)

Lappedamen sa...

Det er rart med det, når den første snøen kommer blir det alltid kaos på veiene. Den kommer like overraskende hver gang. Stilig pynting hos kollegaen. Du satte meg på en idé der.

Melusine sa...

Var det en lang røykepause eller var dere mange om å lage den...hehe, joda - litt moro må en ha det, særlig når det går i ett!
Første snøfall betyr alltid mye kaos, og da er det godt omsider å komme hjem :)

Ingrid (9000) sa...

Guri, Google oversatte til dansk her:
KKAOS.
I går var ligesom den dag.
En af de dage, at jobbet er spændende og udfordrende. Fullgir 8-4.
Men vi kunne så lave en lille snemand i røgen pause. Lidt sjov skal da have det eller?
Dette her er ikke meget glad. Vådt og koldt det er. Men sådan er livet for snemænd her i det sydlige ydet. Tvivlsomt, at han / hun er der om morgenen.

Related Posts with Thumbnails