ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 16. desember 2009

Luke nr. 16 – Slitne nisser og slitne k(r)opper

16

Klokka tikker tiden går…..

Joda. De fleste gavene er i boks. Mangler noen småting. Jeg pleier å være mye tidligere ute enn dette her. Men av en eller annen grunn så har desember bare 4 timer til dagen i år.

Merkelig det der. Hvem er det som bestemmer over det der egentlig? Går det an å legge inn en klage? Skulle gjerne hatt sånn ca 39 timer om dagen for tiden.

Men jeg har i alle fall Gubbens gave i boks! Og blir han ikke glad for den så smeller det!! –Neida. For liker han den ikke så tar jeg den. Så det så. Kjekt..

På jobben merker jeg at flere og flere går i julemodus.. ikke noe julemodus på meg i år ser jeg. USA har ikke julemodus. Bare korte frister på alt….. Ja ja. Men det er jo litt gøy også da. Full fres hele dagen, og vips så er klokken 4. Mye bedre enn å sitte og dingle mens man teller minutter.
Men huset står fremdeles upyntet. Utenom litt adventspynt da. Noen få vinduer er pusset. Juleduker og slikt aner jeg ikke hvor er. Og juletrefoten. Var det den som vi knakk i fjor? Eller var det den jeg så nedi komposthaugrøysa i sommer?
Juletrær ser jeg de selger runt omkring. Man må kanskje stoppe bilen,betale og stappe inn et juletre for å få det hjem. Søren. Og jeg som håpte at det sto klart her av seg selv.

Nei.. så i stedet for å hive meg rundt å gjøre alt mulig etter jobb i dag, så når kvelden senker seg her, og storesøster har filisofert seg fram til om hun skal på julegudstjeneste eller alternativ greie på skolen og finner roen, og lillegutt har sluttet å mase, og Gubben har tatt alle kveldens obligatoriske telfonrunder…… så tar jeg fram en sliten kopp med en sliten juleteskjed og lager meg en varm Kaffe latte.
-MEN tenker du nå, du har jo funnet fram juleteskjedene!!! –Eh nei.. det er èn som ligger i skuffen her hele året. Stakkars helårsnisse. Ikke rart han er sliten i både kroppen og koppen.

Kanskje litt som alle oss akkurat på denne tiden.

002

Men det er jo koselig lell!

desember

Trykk for flere bloggkalendere!

Blogglisten

3 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Julepynter bare til lille julaften jeg - blir så lei av nissene ellers... Men vi har mye lilla og masse lys i hele desember :-)

Villrose sa...

Fin rapport!

(Lurer på hvor teskjenissen min er? Han må jo fram...)

Maiblomst sa...

"Som julekvelden på kjerringa" er verkeleg eit visdomsord! Her har omgangssjuka teke oss:-(
Det positive er at det er ennå ei veke til Jul, så dersom dei to som gjenstår vert sjuke i ein fei, er alle friske igjen til Julafta;-)

Related Posts with Thumbnails