ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 3. desember 2009

Luke nr. 3 -Lys-lys og mere lys


Se det! Da var vi på 3 desember allerede.
Flere og flere pynter nå utenfor også. Og det er veldig koselig i denne ellers så kjipe mørketid.

Nå er det selfølgelig en smaksak hva som er pent og ikke. Noen liker OTT-pynting, og andre liker det litt mere diskrèt og elegante.

Men uansett hva en slenger oppp, så er det jo litt gøy.

Nettet og er jo fullt av bilder av crazy julepynt. Så jeg skal ikke lime inn så mange her. Men her er jo en som i alle fall er gjennomført?



MEN... så har vi noen lokale pynterier her i kommunen for å si det sånn. Det er mye crazy og ultraharry, mye dritlekkert og i det hele tatt. Men det er en dekorasjon i en hage som jeg rett og slett ikke klarer å forstå. En ting er plastiknisser, rustne lysende reinsdyr som nikker.. Nisser som er på vei ned piper, bjeller, oppblåsbare gedigne snømenner på verandaer... you name it. Men alle disse tingene er jo noe man i alle fall ser hva er?
Så denne her, den befinner seg i en hage jeg kjører forbi hver dag. Det er en aldeles nyyydelig hage. Alt er på stell der alltid. Flotte roser, nydelige bed med knivskarpe kanter. Ingen slingerivalsen der nei. Men så kommer julen.. og denne her. Midt på plenen. Hva i huleste er dette for noe?
Min datter foreslår "Lysfontene". Andre kaller den bare for "Edderkoppen". Ja.. lurer på om det kanskje er en blomst? Uansett, veldig fasinerende greie som virkelig er blitt et landemerke etterhvert. Hvis de skulle plutselig finne på å ta den bort, tror jeg mange hadde blitt litt skuffet. Det går liksom litt sport i å finne ut hva i huleste dette er.


Blogglisten

7 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Skal si det er vakkert med mye lys rundt omkring, men du og du - også mye ja hva skal man si...
Jeg ler mye og godt om dagen!!
Ha en lysende dag!!!
Hilsen fra Lokki

orchis sa...

Om du har tid og ork midt i julekalender og sånt, så kan du ta utfordringen som ligger i min blogg.
Vi omgis av sesongens lysshow og stæsj her også. Burde kanskje dra på fotosafari... Er virkelig en del severdig, men jeg påstår ikke at alt er vakkert og velgjort! :)
Pynten i den hagen, tror jeg skal være en blomst. Liker den!
God adventstid til deg og dine.

AnitaH2 sa...

Jeg ser den også daglig, og kaller den edderkopp-bløtkaka...
;-)
Har forresten praiet eieren en gang i sommer og takket ham for å lyse opp ventetida på bussholdeplassen. Han kan virkelig noe om regissering, om å velge og velge bort. Og så er Peace en av rosene hans, og det er en barndomsrose for meg!

Unknown sa...

Anita: Ja jeg har sett alle Peace rosene hans. lekkert.

Britt Åse sa...

Den der til naboen, det er en småbesk kommentar til julesjauen, det. Ser du ikke at det er en full, rød handlepose som er sluppet ned på bakken så førjulsslapset skvetter? Det ser jeg!

Jeg er så romantisk og eterisk av meg jeg, skjønner du. Hahahaha!

FO - 2 sa...

I julen kan man trø til... ;)
Vi har en slik hage ikke så langt herfra, der det virkelig lyser, blinker og skinner.
Må knipse noen bilder, tror jeg. ;)

Har hengt opp julestjerna mi jeg, så jeg er i rute. Hehe.

Malys krok sa...

Ja det er fint når det blir pyntet utenfor husene, men jeg er ikke for det veldig glorete. Kan være artig å se det hos andre. Takk for kommentaren! -Margit-

Related Posts with Thumbnails