ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 23. desember 2009

Luke nr: 23. –Drømmer om en grønnsakshage

23

Hurra!! I går kom premien fra I Gros Hages konkurranse.

Utrolig flott. Jeg kunne ikke vente med å åpne til julaften.. he-he.

Så nå går hodet i spinn her med drømmer om en skikkelig grønnsakshage til sommeren.

Jeg har jo en stygg plen på baksiden av huset som jeg aldri har fått skikk på og som vi aldri bruker. Så nå har jeg endelig en god idè.

Jeg har mest lyst på en slags “engelsk” hage der. Med opphøyde firkantede grønnsaksbed i et slags rutemønster. Med grusganger i mellom. Jeg tenker litt på å mure opp kasser med rød murstein. Men vet ikke helt hva det vil koste. Så mulig det blir pallekarmer i stedet.

003

Før har jeg hatt tre pallekarmer ved drivhuset. Men det blir ofte trangt og litt tustete å kome til der. Så med alle disse frøene så MÅ jeg jo finne på noe smart.

I pakken var det følgende frø:

  • Tomat. St. Pierre
  • Atriplex Hortensis- Litt usikker på hva dette er, en slags spinat?
  • Aubergine.
  • Round headed Red chicory
  • Rhubarb Swiss chard
  • Round headed red Cabbage
  • Radish round scarlet
  • Rucola- Rocket
  • Pepper Yolo Wonder
  • Popcorn mais
  • Garden Cress- Karse?
  • Parsnip. Pastinakk
  • Salat. Red salad bowl.
  • Courgette De Nice- Squash
  • Carrot de colmar. Gulrot
  • Tomat- Roma

Dette ser lovende ut!!! Deilig med litt sommertanker på en lille julaften også!!

Blogglisten

7 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Lykke til med drømmen om en grønnsakhage - mye spennende på nettet og i bøker om potagerdyrking.

Ønsker deg en fin julehelg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Wow, dette måtte bli midt i blinken, ja. Lykke til.

God Jul!

Britt Åse sa...

Åja, ikke sant?! Superinspirerende :D
Plenplanen høres bra ut.

AnneKa sa...

En riktig God Jul ønskes fra AnneKa :))

krepsemor sa...

Gratulerer med premien! Blir spennende å se fortsettelsen til våren, for da er du vel i fullsving og planlegger?
God jul forresten!

Elsa sa...

Gratulerer med premien.
Ønsker deg en riktig god jul:)

AnitaH2 sa...

Åh, så mye lekkert!
Gratulerer!

Related Posts with Thumbnails