ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 20. desember 2009

Luke nr. 20- Frost og sitroner

20

4 dager igjen.. men det begynner å dra seg til.

Og her er snøen kommet også. I går begynte det å dale ned.

Jeg var endelig en tur i byen i går. Fikk meg et par striper opp og ned Markens.. les: Se forrige innlegg.

Og det var nydelig. Snøen dalte som på Jul i skomakergata, mens lukten av vafler kilte i nesen og barn sang julesanger.

Armene mine ble leeengre og leeeengre. Men jeg fikk i alle fall kjøpt det jeg skulle. Juletøy til Lillegutt, nye juleputer fra Åhlens, litt julestæsj til bordet og resten av julegavene.
Men etter en stund begynte det VIRKELIG å snø! Og det var da jeg skulle prøve å parkere på Meny..Kanskje noen tror at bilene går i stykker når det snør? Ikke vet jeg. Men gale blir de i alle fall. Full texas på parkeringsplassen!
Playmoflyet vi hadde bestillt til Lillegutt ( ja han kan ikke lese.. ) var kommet i posten, så inn på posten måtte jeg! En kamp..
Juletre er også i hus. Vel.. i alle fall på verandaen.
Og ute var det oppe i 12 minus i dag. Stakkars fiskene…

001

Og denne engelen står ute ved dammen å passer på.
002

Men i drivhuset går det greit. Fuchsiaene som jeg klippet helt ned, har begynt å sprette. Ja ja. Ikke så mye jeg kan gjøre med det da. Men i all denne julegreia, må jeg si at dette er et litt bizarrt syn:
006
Men det er jo stas da.. Må jo innrømme det.

For flere bloggkalendere trykk på knappen. desember

Blogglisten

8 kommentarer:

Mari Anne sa...

De sitronene, wow, de skulle jeg gjerne ha dyrket. Har du kjøpt ferdig podet tre? Sitronene ser store ut i forhold til det vi ser av treet. Hvis så små trær bærer så store sitroner bare må jeg ha sitrontre.

orchis sa...

Blir nok til sitronkake av de der.
Jeg sier også: stakkars fiskene... :o Spent på å høre hvordan det går med dem.
Ganske kaldt her også. 2 grader i natt. Kanskje vi også får hvit jul? :)
God søndag!

Unknown sa...

Mari Anne: Vel jeg kjøpte et lite tre i Stavanger i fjor. Hadde blomster på da. Nå lyver jo bildet litt men de er ganske store da.

Orchis: Ja ikke helt AlGarve-temperaturer her nå nei.

Miamaria sa...

Stilig! Egne sitroner, det er rått.

Britt Åse sa...

Så herlig! Jeg vil også ha sitrontre :D

Rosie Nixon Fluerty sa...

those lemons look fabulous - I hope they will taste as good as they look.

AnitaH2 sa...

Åh, de var lekre! Sitronkake med hjemmeavla sitroner, dét må vel være den ultimate husmor-prestasjon?
LOL!

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

Related Posts with Thumbnails