ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 29. desember 2008

Endelig, kvalitetstid i drivhuset.

Jeg har sådd!! Hurraa!!!
Gubben og Lillegutt skulle et ærend i byen. Så da så jeg mitt snitt til å løpe ut i drivhuset med frøboksen.
Sådde ikke så mange enda. Flest stauder som jeg tror ikke behøver stratisfering først. Så får vi se. Ja, og noen ettårige.. og noen som jeg ikke helt vet...

Hordeum Jubatum-Egne frø.
Agastache Foeniculum-blå
Primua Elatior.. må ha fler
Delphinium Magic fountains. -Egne frø.
Delphinium, lave blå. -Fra min søsters planter.
Blå Iris- Fra frøboksen.
Hagestokkrose. -Fra min søsters planter tror jeg.
Anemone St. Brigid ?? Husker ikke hva det er. Må googles.
Scabiosa Black Knight.
Anchusa petophylla Blue Showers. -Egne frø.
Malva Sylvestris Mauritanica. Windsor Castle.
Veronica Longifolia. Pink shades.
Sånn laaang søt Paprika. Frø fra frukt kjøpt på Kiwi.

003 004
Stuelønnen blomstrer i drihuset enda! Echiveraen stortrives der ute. Er blitt enorm! Litt skummel i dette lyset.
005 012
De fire Fuchsia Anabellstiklingene har vokst seg store gitt! Så nå har de fått hver sin potte. Ellea, ville du ha en eller? Av Hermenia, var det bare 1 som overlevde.
006 009
Sånn skjer når man glemmer å knipe ja. Selv rundt 10 grader max. Full fart i såingen her ja!! Godt rigget til.

 011
  Godt å være i gang med hagerelaterte ting igjen. Koser meg gløgg i drivhuset. Må bare skifte ut ledningen i lysekronen til jordet ledning tror jeg. Så jeg ikke plutselig får strøm bare jeg tar i døra ja..

Ellers har jeg igjen forandret på headingen og bakgrunnen. Den kremgule fargen som var før, ble jeg litt sprø av om jeg skal si det selv.

Var på jobb i dag. Veldig stille og rolig. Håper det blir litt mer action i morgen.

Imens passer drivhusengelen på, håper jeg.

Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Er det ikke deilig å være i gang med sesongen:-)Jeg har også fått sådd en del i dag.

..........og ja jeg vil veeeeldig gjerne ha en annabelle stikling, jeg som har mistet nesten alle mine fuchsia...snufs.

Jeg synes designen på siden din blir bedre og bedre:-) Denne var både lekker og behagelig å se på.

Anonym sa...

Er det ikke herlig å få jord under neglene igjen?:-)
Jeg har også hatt en økt nede på planterommet idag med frø og såpotter. Faktisk 20 sorter kom i jorda i dag, og i morgen blir det noen sorter til:-)

Bloggen din er bare flott, og den er behagelig å lese, ikke noe grelle farger som slår øynene ut.

Harryford sa...

- og jeg "rakk" ikke såing - men jeg tenkte på det!!! :-D

-å ja, dette er Charlottes blogg! Flott! - I dag og! ;-)

Tove sa...

Så deilig å være i gang med såsessongen :-) Jeg skal snart så litt jeg også. Gleder meg. Lykke til med frøsådden :-)

Wenche sa...

Jeg er foreløpig bare på tenkestadiet jeg, men håper jeg greier å få noen frø i jorda før jeg skal på jobb igjen den 5.

Vi får snakkes etterhvert om Fuchsia-stiklinger. Jeg har faktisk en god del fra i høst og får jeg sådd snart trenger jeg vel all den plassen jeg kan få.

Lykke til med sådden :-)

Related Posts with Thumbnails