ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 14. desember 2008

Pinnekjøtt, amaryllis og blogging



I går hadde jeg to venninder fra jobb på pinnekjøttmidagg her. Guri malla, så koselig det var.
Skravling på inn og utpust på alle tre. Akkurat slik jeg liker det.

Jeg fikk faktisk til å lage pinnekjøtt.,tror jeg. Har prøvd en gang før, men ikke vært noe særlig fornøyd med resultatet. Men i går må jeg si det var ok. Desserten var en oppskrift fra en annen venninde.

Vaniljeis i bunnen, så et lag med en jordbærsaus med lime, sukkerlake og ingefær. Så et lag med pisket krem, og til slutt strø på toppen, laget av kakao, brunt sukker og kanel.

En utrolig god og frisk dessert. Serveres i vide champagneglass.


Jeg har aldri likt akevitt. Må inrømme at jeg holdt på å kaste opp bare av lukten. Men i går hadde M med seg Gammel Opland. Og jeg må si at det var noe helt annet enn andre typer jeg har smakt. Så nå kan jeg skryte på meg å ha blitt med i de "voksnes rekker"!! Hurraaa!!


Ellers har Amaryllisen fra Rema1000 sprunget ut. Nydelig farge. Men av en eller annen grunn, lar ikke blomster seg fotografere så bra innendørs. Blitzen gjør fargene grelle, og naturlig lys gjør bildet kornete. Ja ja.
Amaryllisene fra i fjor, ser ikke ut til å gidde å blomstre igjen. Dessuten har den ene hærmygg tror jeg. Jeg satt den ut på verandaen i kulden, så kan den stå der å skamme seg. -Makan!



Her er en closeup av Rema1000vidunderet. Blushing bride, kanskje? Trodde det var Appleblossom først. Men ser nå at den er for mørk. Tror jeg da.
Ellers så har jeg dillet litt rundt på forskjellige bloggfiklingssider. Har fått lagt til en RSS feed knapp øverst. Den orange ballen. -Veldig fornøyd med den. På Blogger, så ligger jo feederknappen helt nederst, hvis du scroller helt ned under siste inlegg. Men det er jo sjelden en egentlig gjør det på en blogg, så da er det likegreit å ha den øverst hvis noen har lyst til å trykke på den.
Så har jeg fått sånn Digg it-knapp i inleggene. Ikke vet jeg helt hva jeg skal med den enda. Man trykker vel på den for å gi den en stemme da. Så på Digg.com kan man finne mange blogger og alt slikt dilldall. Har ikke satt meg så inn i det enda. Jeg fikk registrert meg i feil kategori... trodde man kunne legge til flere, men så havnet jeg i "food and drink" kategorien. Ikke finner jeg ut av hvordan jeg får forandret det da. Ja-ja.
Jeg og Pappa var helt like sånn. Vi bare MÅTTE finne ut av ting og tang. Typisk eksempel var å se om det var nettverk for Iphonen hans hvor enn vi var. Ikke fordi vi absolutt skulle på nettet, men for å finne ut om det virket. Bare MÅTTE!!
Så slik sitter jeg nå her på kveldene, i stedet for å rydde og sette på klesvask. Hopper fra side til sider om bloggfikling for å se om jeg finner ut noe gøy jeg kan gjøre.
Men jeg har funnet ut at det ikke er så lurt å ha for mye dilldall, bloggen blir da rotete, vanskelig å laste opp og ulesbar.
Men er litt fristet til å kanskje lage tre kolonnner som jeg har gjort på Katteblogger siden min ? Men jeg er ikke sikker på om jeg får det til en gang til. Og behøver jeg virkelig tre kolonner, eller behøver jeg virkelig flere faner? Hmmm.
Det eneste er at jeg skulle gjærne ha lenken hjemmesiden min til bloggen på en eller annen måte. Hvis jeg kunne laget en fane hvor man kom inn på den.. må tenke litt på det.
Men jeg tror jeg begynner å bli bloggeravhengig.... Hvis det skal bli noe jul på ungene, så tror jeg jeg må tenke på det der etter jul ja.. hi-hi!!!
Ha en strålende kveld folkens. Imorgen skal jeg i et spennende møte med jobb. Gleder meg til det.
Blogglisten

2 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Velkommen inn i de voksnes rekker. Jeg har heller aldri kunnet fordra akevitt, men for meg var det en dyd av nødvendighet å drikke det julaften. Maten er jo så feit og tung og akevitt hjelper på fordøyelsen. Etterhvert har jeg faktisk så smått begynt å like det:-)

Jeg tror ikke hippen din er en blushing bride. Den har jeg og den er ganske sart rosa i fargene.

Ellen Walnum sa...

Glemte jo helt å si lykke til med spennende møte på jobb!!

Related Posts with Thumbnails