ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 20. desember 2008

Papillo, dramatisk lekker!!

Ok, førs en sang.. Mel: Julekveldsvisa.
Nå har vi vaska gølvet, men ikke børi ved.(Vi har varmepumpeeee!)
Og vi satt opp fuggelband men itte pynta treeee.( Gubben sier han skal kjøpe i morra.. )
Nå sett je meg å kviler, og blogger litte grann.
Imens jeg ser lillegutten i trappa, han sover ikke han.. ( Men det burde han, kattesand eller ei.. se forrige innlegg )

Jeg pleier egentlig å gjøre alt på en dag. Vasking og pynting, og så treet til slutt, som regel lille julaften.
Men i år ble det litt rot i systemen. Men har i alle fall fått gjort rent.
Rensket lillegutts rom for ødelagte plastdingser ( 1 søppelsekk full) så det blir plass til nye. Jeg grøsser hvert år.
-Hvert år kommer jeg med samme bønn, men ingen hører meg.
"Vær så snille å kjøp heller 1 ordentlig ting til barna, enn 10 dårlige.. "
Men neeeeida. Tusenvis av deler er spredd rundt i huset, etter ca 2 timer. Umulig å leke med.
Sukk...

Har jeg bakt noe? Nei.. kjøpt noen og kjøper noen flere senere. ( Jo, pepperkakehuset da!! )
I går var min mor og min søster på besøk. De hadde med seg ferigstekt svinestek med svor og greier. Jeg behøvde bare sette på potetene. Deeeilig!
Så i dag blir det noe lettvint. Jeg har kjøpt noen pitabrød, biffstrimler og litt sånt. Så får vi se hva jeg finner på med det.

Amaryllisen Papillo har begynt å springe ut i dag. Utrolig lekker.. dramatisk men ikke glorete. En vanskelig kombinasjon, men her synes jeg det har lykkest.

Blogglisten

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fy flate, den er fin den der papilloen! Håh. *Misunnelig*

Røsslyng sa...

Ja, dramatisk vakker var en bra beskrivelse! WOW!

Petunia sa...

Er så enig med deg i det med lekene. Her har det heldigvis gått mye i lego og minstemann arvet alt fra storebror da han vokste fra det, så han har så han klarer seg. Men Lego kan man leke med uansett alder. Se hva de to brødrene laget sammen ved hjelp av lego og et videokamera (+ en kamerat at eldstemann.) Denne kan du vise til poden din også!
(Filmsnutten neders i innlegget.)

Villrose sa...

Snodig! Sprunget ut akkurat samtidig med min :-)

Lekreste jeg vet om...

MYHRA sa...

Den var skikkelig lekker!
Er enig med deg, alt for mye leker som blir ødelagt og går i søppelet.Har nettop pusset opp 3 barnerom og ryddet vekk og kasta en god del. Har akkurat hatt en lang samtale med min søster om dette. Og om berget med julegaver under treet og til bursdager. Vi er en skikkelig monster stor fam med fem søsken på hver vår side og eks antall tanteunger.Jeg har prøvd å fått redusert mengden med gaver men taler for døve ører.For meg er det ikke penger det står på, men jeg er redd ungene blir fryktelig bortskjemte. Mine har faktisk ingen ønsker en gang. Vi er ikke noe bedre selv men jeg ønsker å snu litt på det.

AnitaH2 sa...

Hos oss er alle tanter og besteforeldre så snusfornuftige at vi selv har svidd av en solid sum på Toys'r Us...
Det kan ikke BARE være nye utedresser og strømpebukser, heller? Men vi har investert i solide saker, da. Og siden vi bare blir oss fire, ser vi fram til en deilig byggepause i opp-pakkingen, både for liten og stor. Tror vi voksne gleder oss mer til jul en vanlig, vi har aldri tatt oss råd til de heftigste ønskene før...
Selvbyggerprinsesseslott: http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wwphrh#/page74/
og Legokongeslott: http://shop.lego.com/Product/?p=7094
Og begge er sammenleggbare, et viktig poeng når man bor på under 100 m2... ;-)

nefertiti sa...

Rålekker, den Papilloen!

Ellen Walnum sa...

Helledussen for en lekker hippe. Jeg sitter her og vrir meg av misunnelse!

Unknown sa...

Takk alle. Godt å høre at jeg ike er heeeelt alene om denne bekymringen ja.
Men Petunia, jeg er jo dødsimponert over den videoen!!

Therese sa...

den amaryllisen var kjempelekker!

Related Posts with Thumbnails