ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 26. desember 2008

Pimula!! En primula!!

Dække te å tro! En tur i hagen og der... der sto den ene og alene, midt blandt frost og kulde.

001
Trodde ikke mine egne øyne jeg!

Beinharde frø, jeg fikk av Hajal den gangen.

 

 

 

 

005 006

Her ser man Geranium Pyreneicum (?) og en liten julerose som prøver seg. Sistnevnte fikk jeg i en blomsteroppsats i fjor jul. Plantet den ut men så trodde jeg den døde gitt. Men her er det da noen mistenkelige spirer.

I de store pottene ved døren hadde jeg noen variegerte greier som jeg ikke husker navnet på. Fikk de av Gullet70 på Hagegal. De le laaaange og hang nedover pottene. Lette å ta stiklinger av også. Men de ser ikke ut til å ville gi seg i kulda enda.

007

Ellers fikk jeg for meg at jeg ville leie What dreams may come, med Robin Williams. Men den hadde ikke kommet ut på DVD i norge??!! Verste jeg har hørt, så da måtte jeg kjøpe den på nettet gitt. Håper den kommer i en rasende fart. Gubben har aldri sett den.. er det mulig? Tror det må være den vakreste filmen jeg noen sinne har sett. Både billedlig og alt. Til å henge på veggen gitt. Her er en liten trailer fra youtube.

Blogglisten

10 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

En Primula!! Jippi det er vår!:-))

Og du......den filmen........har du veldig mye i mot å se den sammen med en annen hagegal dame?

amo sa...

Så deilig å se et vårtegn. Utrolig at det kan spire og blomstre i denne kulda.

hajal. sa...

Å så kjekt å sjå at Primulaen blomstrar, den kan finne på å blomstre til alle årets tider den der som er ein
Primula elatior-hybrid.
Må nok ut og sjå etter mine eigne i morgon, kansje det er vårteikn å finne blandt morplantane og ?

Fortsatt God jul på sørlandet.

Anonym sa...

Den med variegerte blad tror jeg må være en Plectranthus madagascariensis "Variegata", på norsk kalt Møllplante.
Beskrivelsen du gir passer i hvertfall.

Unknown sa...

Ellea: Klart vi kan!
Hajal; Ja det er jo dine elatiorfrø.
Elsa: Ååå, så bra!

Ellen Walnum sa...

Eeehhhh...fikk ikke du noen pletctranthus stiklinger av meg i vår som du satte i krukkene ved døren?

Vivishagerom sa...

Kjempe flott trøst i vinter mørke. Tenk at det snart begynner å spire igjen - herlig.

Unknown sa...

Ellea: Jo,stemmer det. Men det var i den andre krukken.

potentilla sa...

Vår???
Venter på sola først, tror jeg...

hajal. sa...

Den varegerte krypande er truleg ein mynte.Dersom du har fått den av Gullet70 er det ein mynte (test om den luktar ) eg har fått den samme av Gullet70 og den luktar det sterkt mynte av når eg berører den. Den skal ha orange blomster meinar eg å hugse.

Related Posts with Thumbnails