ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 31. desember 2008

Godt nyttår, og unngå bloggskader!

fiskebrygga

I dag blir det Torsk til nyttårsmiddag! En liten tur på Fiskebrygga i Kristiansand. Gøy for både liten og stor det. Sjekk hummerprisene... grøss..

Lillegutt har funnet ut at soving før nyttårsaften ikke er noe vits.. så får se hvor lenge han holder ut. Som regel holder han ut lengre enn de fleste. Ja-ja.. Men vi måtte prøve litt stjernerab ( heter det det? Eller er det bare dialekt? ) før det ble mørkt også.
Så her er en liten nyttårshilsen litt sånn før kvelden.

nyttaar

Ellers en liten advarsel: "Overdreven blogging kan føre til Bloggskader!"
Poenget er at jeg har sittet så mye på "røven" foran pc`en at jeg har fått knallvondt i halebenet. Kan jo nesten ikke sitte engang... La det være en advarsel! Kanskje jeg burde vurdere mobilblogging? Har ikke fått til dette enda.

Oppsumering av året 2008:

Ny jobb. Glimrende!!
Drivhuset funker enda. Glimrende!!
Første år vi ikke fryser her. Innkjøp av varmepumpe i høst: Glimrende!
Pappa gikk bort: "Dritt."
Hadde kommet så godt i gang med løping, for første gang i mitt liv: Glimrende!!
Sakket alvorlig ned på løpingen på senhøsten: "Dritt."

Nyttårsforsetter:

  1. Skal prøve å være ryddigere.
  2. Skal prøve å huske å vaske noen klær hver dag.
  3. Skal sitte mindre foran PC`en- Yea, right!
  4. Skal ikke så planter jeg egentlig ikke vil ha.

Det får holde.

Blogglisten

25 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Problemet med den siste der - ikke så planter man ikke vil ha - er at man vil ha det!
Helt til det spirer. Da står man der og lurer på hvorfor i alle dager man sådde akkurat den.....

Been there.....

Godt nytt år, Charlotte :)

Petunia sa...

Svaret på halebeinet er laptop. man sitter godt plantet i en myk sofa med dataen i fanget og skuldrene er til og med senket!
Godt nytt år til deg også!

fru Sandeggen sa...

Hvordan vet du at du egentlig ikke vil ha en plante? ;-D

God nyttår, Charlotte!

elle-melle sa...

Godt nyttår Charlotte!

IngunnBW sa...

Halesyke kommer antageligvis etter musearm vil jeg tro? Det er nok en sjeldnere og alvorligere variant av hyperaktiv bloggvirksomhet.

Men du? På det midterste bildet i den nederste collagen din ser det ut som sønnen din prøver å tenne en lang lunte. Fikk han det til? Håper Vilja kom seg ned av gjerdet før det smalt!

Ønsker deg og familien din en strålende nyttårshelg og alt godt i det nye året!

Pulsatilla sa...

Innom for å ønske deg et godt nytt år!

Jeg kunne visst godt kopiert nyttårsforsettene dine :-)

(og bloggen har jo blitt veldig fin da, selv om du har vondt i halebeinet ;-))

Ellen Walnum sa...

Godt nytt år til deg Charlotte! Takk for et fint hageår 2008, ikke minst for alle drivhuskjaser:-)

Jeg har et nyttårsforsett om å så masse jeg ikke har lyst på! Jeg har nesten ikke sådd før så dette må testes!!

Mokki sa...

Vi kaller det stjerneskudd :) Jeg har ikke nyttårsforsetter - jeg har oppdaget at i det øyeblikket man _virkelig_ bestemmer seg for noe så blir det gjennomført. Og det øyeblikket kommer aldri bare fordi kalenderen bikker over til et nytt år :)

Randines hageblogg sa...

Ønsker dere alle en fin nyttårskveld og et strålendende hageår til deg Charlotte!

amo sa...

Ønsker det et godt nytt år! Håper vi får mange fine hagestunder i året som kommer. Klem fra Anita.

Unknown sa...

Tusen takk alle sammen og i like måte!
Ninni: Nei det er et stjerneskudd. Ingen barn får lov å tenne raketter her før de er 75 år!!

Anonym sa...

Riktig godt nytt år til deg og dine, Charlotte. :D

Tove sa...

Godt nytt år til deg og dine :-)
Vi kaller stjerneskuddene for "frøskjærringer". Ha en fin kveld.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Godt nyttår Charlotte!
Fire flotte forsetter synes jeg :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Godt nyttår Charlotte!
Fire flotte forsetter synes jeg :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Nyttårsforsetter? Nei det har jeg sluttet med for de gikk så fort i glemmeboka:-)

GODT NYTT ÅR til deg og dine!

Marit sa...

Godt nytt år, Charlotte!

Britt Åse sa...

Godt nytt år, Charlotte :-D

Vivishagerom sa...

Ønsker deg ett kjempe flott nytt hageår, Charlotte. Klem

Tone sa...

hei du!
Innom her for å ønske deg et godt nytt hageår!
Jeg gleder meg alt - og kjenner at jeg nå er på nippet til å kaste ut noen røde, til fordel for en diger hortensia til spisestuebordet.
Hageblader ligger nå i en stabel på nattbordet og tanker om hva som skal kjøpes inn av roser er i drift.
Forøvrig må jeg si at din oppsummering av året er rimelig lik min (og garantert mange andres) - men at du mista pappan din var leit å høre.
Det er tungt når slikt skjer.
Jeg leder sorggrupper, og driver mest med barn og unge.

Alt godt ønskes deg og familien din inn i 2009!
Her er det vakkert vinterlandskap, rimfrost og knallsol.
Tone

Bjørg 47 sa...

Nyttårsforsetter er kanskje ikke så dumt. Å skrive dem ned her, gjør jo at man kan minne seg selv om hva som ble tenkt da det nye året begynte.
Godt Nyttår.

ASSA sa...

Ønsker deg og dine et riktig Godt Nytt År!

Trude sa...

Heisann Charlotte. Ønsker deg og dine et godt nyttår, med mange fine stunder både i og utenfor drivhus og hage. Ang.bloggskader og mobilblogging- smstommel er meget utbredt og lett og få det åsså, så jeg syns du skal holde deg til PCn.hehe laptop er tingen,med tilhørende pc-pute på fanget. Klem nordfra, Trude

Anonym sa...

i agree your idea ! very nice blog

Related Posts with Thumbnails