ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 10. desember 2008

Frølisten er i alle fall begynt på

I fjor lagde jeg en frøliste samtidig som jeg tok et kurs i Excel. Og jeg var SÅÅÅ fornøyd.

Men så klarte jeg det kunsstykket å alfabetisere bare kolonnen med navnene i. Og jeg merket ikke at det ikke ble alfabetisert før jeg hadde lagret.. typisk idiot!! Så da ble jo hele listen ubrukelig. All informasjon om spiretid og annet, ble jo stokket om.

Så i år er jeg et år klokere, og gjør nok ikke det, en gang til.

Jeg har ikke sådd noe enda. Venter til jula er over. ( 1 juledag..he-he )
Men jeg har begynt å legge inn noen av frønavnene så det er klart. Har ikke fått inn alle enda, bare de jeg hadde strødd tilfeldig rundt i veska, lommeboka, bilen og kjøkkenbenken. Boksen har jeg ikke begynt på engang. Mange er sikkert for gamle også. Så der må det litt sortering til først.

Men det er i alle fall en begynnelse på våren!!

liste

Her har jeg navnet med hyperlenke til et bilde, sådato, kommentarer om hvordan de ble sådd. Spiredato, kommentarer om dette, og en kolonne med en formel som regner ut spiretiden. Uhyre enkelt, men effektivt synes jeg.

Så har jeg tre ark i samme bok. En for stauder, en for spiselige og en for ettårige.

Tror det blir bra.

Ellers status i dag. Jeg er dritsur, trøtt, sliten og lei.. ja ja.. tror tante PMS pirker meg på nervene gitt.

Blogglisten

3 kommentarer:

Harryford sa...

Exellen ser lovende ut! Flere kjente på lista er det og!

Tantebesøket misunner ingen deg - i alle fall ikke jeg!

Mulig du bør føre opp Kinesisk Kvann - Angelica sinensis - på "den spiselige listen"! En likør av sorten, og tantene blir engler!!!

elle-melle sa...

Den der tanten er egentlig ganske ekkel!
Vanskelig å kaste på dør også. Håper hun har dradd sin veg i dag.

Miamaria sa...

Å, så lurt! Det der regnearket ditt tror jeg at jeg må herme litt etter. ;)

Related Posts with Thumbnails