ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 6. desember 2008

Interiørkrise del 2-og HMSmangler.

001 002
Vel, to skinn ble for mye, så nå har jeg prøvd å bruke bare ett på hver sofa da. Prøvde over armlenene, men det ble bare tustete. Skinnene er for store og sklir bare ned.
003 004
Så fikk Lillegrå ( pus ) et nytt skinn til sin puff da. Adventsstaken har fått svibler til pynt.
005 009
Godt å ha moseplen på denne tiden. Hvert år kjøper jeg en ny nisse. Og her er årets. Litt koselig han, synes jeg.
010
Lillegutt fikk lov til å pynte litt på kjøkkenvinduet. Er ikke så fan av slik pynt, men når man har barn må man jo være litt fleksible.

I morgen har jeg tenkt at vi skulle bake pepperkaker, og lage pepperkakehus. I år blir det ferdigdeig fra IKEA og selvkomponert hus.

Så får vi se om det blir suksess eller total katastrofe. Tenker jeg skjærer ut i papp først og prøver å se om det passer. Seigemenner er i år byttet ut med geletopper. Pappa pleide å si at de seigemennene som vi pleide å ha rundt på huset, så ut som polske arbeidere. ( Huffda, ikke stygt ment. ) Dessuten skle de som regel av så de lå strødd rundt huset. Godt arbeidstilsynet ikke kom. Ikke helt HMS på våre pepperkakehus, nei.

Ser ut til at det blir en roooolig kveld. Storesøster har besøk av Pappan sin fra Italia og lillegutt er hos Farmor. Gubben har visst ryddet her, ukeshandlingen er gjort, og vi aner ikke hva vi skal ha i kveld. Men noe lettvint blir det.  Kanskje litt vin???? Hmmm. Har en flaske med Molin au Vent stående. Har aldri smakt den.

Blogglisten

5 kommentarer:

Garden Angel sa...

Hei hei!
Deilig med saueskinn!
Jeg har et i gyngestolen min:)
Koselig oppsats med svibler du har ordnet!
Håper dere koser dere i helgen!
Klem fra meg(",)

Trude sa...

Kul variant av en advetsstake. Er kronen fra Gros hage? kjempestilig.Undrer meg litt på at man kan kjøpe pepperkakedeig på..IKEA???? JA TIL IKEA I TROMSØ,,hehehe
MIne svibler og amaryllis står godt i bok-gangen min enda,men skal snart få komme inn. MEn hvordan de skal arrangeres må jeg tenke litt på :-)Kommer kanskjepå noe lurt etter litt vin???hihi

Unknown sa...

Jepp, Gros hage er en favoritt!

Ellen Walnum sa...

Heeeyyy...det ble jo dødskult med skinnene slik du danderte dem i sofaen!!....men Lillegrå blir vel forærmet hvis han blir fratatt skinnet på sin puff......

Adventstaken ble utrolig fin. Kanskje jeg må inn og stjele litt ideer fra deg i morgen:-)

Britt Åse sa...

Den krona med sviblene var jo bare helt ur-lekker! Du er flink til å gjøre det fint rundt det, Lotte :-)

Related Posts with Thumbnails