ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 28. desember 2008

Hummer og Firefox

I går hadde vi gjester. 8 stk tilsammen, var vi. Veldig koselig. Noen nye bekjentskaper ble det også. Og det er jo alltid hyggelig.

Hummeren kom fra Flekkerøya og var fortreffelig!
Kan ikke helt si det samme om desserten, som var laget her i huset.
Jeg skulle lage sjokoladefondant. Fant oppskriften på Art of Taste. Laget røren på forhånd og alt. Lagde også små former av aluminiumsfolie, smørte de godt og trodde at dette ville gå strålende.
Men den gang ei.. for det første så
lakk mange av formene. Så ovnen er nå full av kvalmt brendt sjokolade.

Så når jeg skulle helle de elegent over på tallerkenene, så satt de bom fast. Ikke akkurat noe vakkert syn. Så da ble det sjokoladefondant, i sølvpapirkopp, med Peanøtt og karamellis, skogsbærsaus og en liten krumkakebit på hver. Så greit ut det da. Men var litt synd med fondanten. Må prøve meg på det en gang til. Neste gang blir det muffinsformer tror jeg.

Mengder med vin og Champagne ble drukket. Heldigvis kjennes det ikke sånn ut i dag. Men jeg ble ganske overrasket da jeg ryddet i dag morges. Hvem drakk alt det der? Ikke jeg..




Så i dag morges ble dette frokosten. Ikke så ofte en får en slik frokost, eller hva? Noe jeg godt kunne blitt vant til ja.


Ellers prøvde jeg noe nytt i dag.. jøsses!! Jeg lastet ned Mozilla Firefox, nettleser.
Bare sånn for å prøve. Mange sier jo at den er bedre enn Explorer.
Vel, foreløpig må jeg si jeg er veldig fornøyd. Kjapp er den og.
Så åpner den nye vinduer i en ny fane, i stedet for enda en ny serie med faner, som Explorer gjør. For meg er dette helt topp. Savner kanskje den knappen som viste alle fanene på en gang? Mulig den er her, men har bare ikke funnet den enda. Så får vi se om jeg kommer til å bruke denne fast eller ikke.

Så fant jeg en morsomt blog i dag. Fingeren.
Blogglisten

8 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Mmmmmmmm....luksusfrokost:-)

Firefox lastet jeg ned for en stund siden og nå bruker jeg nesten bare den. Mye bedre en IE.

Den bloggen du viste til var festlig gitt:-)

elle-melle sa...

Det høres ut som en ganske alright frokost det der.

solfrid sa...

Åh, den frokosten så deilig ut. Selv om knekkebrød med leverpostei var nydelig etter 3 dager med julemat.
Veklser mellom IE og Opera. Nå må jeg bare sjekke Firefox.

solfrid sa...

Lastet ned Firefox. Nå er det bare å sjekke ut for god den ift Opera.

Mete sa...

Åh, en sånn frokost kunne jeg også tenkt meg...Den så himmelsk ut!

Veronica sa...

Frokosten skal du få ha i fred for meg;) Men det så delikat ut!!
Ønsker dere en fortsatt koselig jul!!!

tinemor sa...

Hei
Så gøy du liker ideen.
Bra jeg kan være til innspirasjon!
Og selvfølgelig må du gjerne linke meg.
Så gøy!
Klem

Anonym sa...

Skal ikke skryte på meg allverdens erfaring med sjokoladefondant, men de (få) gangene det har blitt laget her i huset, har vi brukt kopper som former. Det er jo en fordel å ikke akkurat bruke "finserviset", men ellers funket det faktisk bra :o) De må selvsagt smøres og ellers ha en hensiktsmessig fasong, slik at det er forholdsvis(?!) enkelt å lirke ut sluttresultatet.

Det eneste problemet vi støtte på var at fondantene ble en smule for store, slik at bare de mest hardbarkede av middagsgjestene orket hele desserten. Dette er mektige saker! Men yummi!

Lykke til med neste fondantforsøk :o)

Related Posts with Thumbnails