ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 5. desember 2008

Interiørkrise!!

Jeg var en tur i Stavanger ( Sandnes ) fra torsdag til fredag. Litt av en tur. Jeg og min svoger, kjørte herifra kl 05:15. Møtet jeg skulle på begynte kl 09:00. Ute var det -6 grader og glitter av frost overalt.
Turen gikk fint, helt til vi slapp opp for spylerveske. Det at "spylerveske" blinket på panelet foran meg, var tydeligvis ikke klart nok for meg. Plutselig kom et trailersprut, kombinert med lysene fra en motkommende ( herliland... heter det det? ) kjøretøy og boms... så så jeg nada! Sikten ble totalt borte, gitt. Heldigvis var det en liten åpning på størrelse med en fyrstikkeske som jeg kunne se ut av, og vi fikk svingt av på en sidevei. Der ble vinduene vasket med en velsignet snø. Og så kunne vi fortsette neglebitende mot nærmeste bensinstasjon. Har nå en ekstra kanne i bagasjerommet ja!.

Møtet var strålende. Fikk omvisning på fasilitetene der også. Fasinerende!!

På kvelden ble det en hysterisk ekspresshoppingrunde på IKEA. Stearinlys, brikker, småbord, hyller til Ellea, sengetøy,4 saueskinn, krokodiller med ryggsekk,ramme, en krakk og dokumentholdere ble kastet i handlekurven i vill fart. Deilig å få det unna.

I mitt hode, skulle jeg ha saueskinnene over ryggen på spisestolene. Men det ble helt feil. Så da tenkte jeg å ha dem over sofaryggene.. men jeg er ikke komfortabel med dette. Så nå må jeg ha hjelp av alle dere!!

 003

 

Hva er det som ikke

stemmer her?

 

 

 

 



006

 

Se bort ifra alt annet rot da.

 

 

 

 

 

 

 

008

 

Så en interiørkrise som ordnet seg. Jeg hadde endelig fått kjøpt et sidebord til å ha mellom sofaen og gubbens stol. Men da jeg monterte det uten mer enn et par ulovlige gloser. Så var det pokker meg alt for høyt!! Men etter noen timers skuffelse og raseri, kom min søster med den glimrende idè at jeg kunne jo bare sage av bena. De var jo gummiknotter som skulle puttes på enden alikevel. Og gubben ante en fredagskveld med dritsur kone, så han tok lommelykt og hentet en baufil i bilen. Og tadaaaaa kvelden var reddet.

 

Dagens andre (?) krise, med resultat i kutt i tommelen. Jeg fikk endelig en ramme til plakaten min. Men tror du ikke jeg pokkermeg klarte å knuse glasset på den!!! Herreminn for ei klaue, som vi sier her.

Men min søster kom med råd igjen: " Drit i glasset!"
002

Så nå får det henge der da glassløst, til jeg får somlet meg til å kjøpe en ny ramme. Har på følelsen at det kommer til å bli lenge til.

Det henger ved spisebordet, ikke helt uten grunn.

 

Nå må jeg slappe av. Jeg MÅÅÅÅÅ slappe aaaaav!!!

Blogglisten

10 kommentarer:

Lene fra Lillehammer sa...

Hehe, du har vært å kjøpt deg skinn på Ikea du også? Jeg har kjøpt et par lyse og et grått jeg også, tilbud var det på de. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt de litt over armlenet. Har du ikke en sånn godstol da? Der er det jo fint å legge et par. Hva med å legge det foran peisen da? Du har jo også noen pusekatter som sikkert hadde likt å ha det som koseskinn, Mossepusen vår digger å kose med skinnet ihvertfall.
Hmm, er ikke så enkelt detti. Et av mine henger ihvertfall over det ene armlenet på sofaen, et har jeg plassert over en vanlig stol og det siste har jeg på gulvet til Martinus.

Sine sa...

Har du et bilde av skinnet over spisestuestolene da? Hva var det som ble feil der?

Ja, keep calm and carry on! Jeg har også en slik plakat hengende i heimen.

Tenker på deg! Klem

Ellen Walnum sa...

Tja....har ikke noen gode råd å komme meg jeg. Men det var jo et lekkert skinn som sikkert kunne brukes andre steder. Takk for at du handlet for meg. Kan jeg komme bortom med penger på søndag?

fru Sandeggen sa...

Hmm, kanskje skinnet rett og slett ble for hvitt mot den mørke sofaen?
Bilder av skinn over armlener! Kan hende det blir bedre;)

Unknown sa...

Takk for tips alle. Ja tror jeg skal prøve over armlenene kanskje? Blir litt for mye isbjørnhule kanskje?

Ellea: Ja ikke noe problem vettu. :-)

Mokki sa...

Enig med Lene - prøv å henge et skinn over det ene armlenet der du ikke har putene. Litt synd å dekke til så mye av sofaen syns jeg, så lenge du ikke gjør det for å kamuflere slitasje elns.

Unknown sa...

Vel, nå hører det jo med til historien at lile Vilja ( den nye katten ) har klort litt mye der oppe da. Men akkurat nå ligger Gubben å sover der, så jeg får ordne til noe senere.

Merethe sa...

hei hei, har en sofa som deg i den ene stua, mitt skinn henger i det ene hjørnet, litt over ryggen og litt over armlenet, på skrå..hva med et i hvert hjørne? Hvis ikke det blir for mye..jeg synes ikke skinnet er for hvitt mot sofaen, det er en myk farge du har der..Synes det myker opp, den har jo litt stramme linjer :) Lykke til

Unknown sa...

Takk for tips, Fru Petersen. Ja du kjenner jo sofaen. Tror nok det blir noe slik ja. Får prøve litt forskjellig. Kommer det er jo små barn her som haler og drar i alt. He-he!!

Unknown sa...

Vi har et grått krølleull-saueskinn fra Gotland. Det har vært i barnesenga og er nå til pryd der hvor det passer.

Ellers har jeg også en pelsrik fell fra en vær som bestefar slaktet for en god del år siden. Han gikk bort for 17 år siden - bestefar, altså.

Keep on rockin' in the free world!

Related Posts with Thumbnails