ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 11. desember 2008

Tips for et lykkelig samliv...



Få arbeidet unnagjort
Planlegg oppgavene dine nøye, og hold øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot han når han hører deg bryte ut "Er du hjemme allerede?".

Ha middagen klar
Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om han og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten.

Forbered deg selv
Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha, og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren. Mens du hviler kan du tenke på avtaler og ting du kan gjøre for å gi han åndelig oppløfting. Når du står opp, ta hånd om utseendet ditt. Fiks på sminken, sett et bånd i håret og se frisk og opplagt ut. Han har nettopp vært sammen med mange frustrerte og arbeidstrette mennesker. Vær litt mer festlig og interessant enn vanlig. Han kan trenge en oppkvikker etter den lange arbeidsdagen.

Rydd vekk rotet
Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hje , samle opp skolebøker, leker, papir osv. i en bøtte eller søppelkurv og legg dem i soverommet for senere sortering. Så går du over bordene med en støvklut. Mannen i ditt liv må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også føle deg mer avslappet. Å ha orden i huset er nok en måte å vise ham at du vrkelig bryr deg om hans hjemkomst.

Forbered barna
Bruk noen minutter på å vaske barnas hender og fjes (dersom de er små), kam håret deres og skift klærnedersom de er skitne. Barna er hans små skatter, og de bør se slik ut.

Minimer all lyd
Legg spesielt merke til dersom mannen din må kjøre i rushtrafikken. Når han kommer hjem eliminer all lyd fra vaskemaskinen (selvsagt dersom denne står på). Oppfordre barna til å være stille når han kommer. La dem bråke litt på forhånd, slik at de får det ut av systemet sitt.

Vær glad for å se ham
Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all den romantikken han kan få fra deg.

Ikke!!
Ikke motta ham med plager eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Også, ikke klag dersom han kommer sent hjem til middagen. Regn dette som et lite problem i forhold til hva han kan ha gjennomgått på jobben den dagen. Ikke la barna oversvømme han med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres.

Vær hyggelig mod ham
Gi ham godstolen eller foreslå at han hviler seg litt på soverommet. Ha en kjølig eller varm drikk klar for ham. Tilby deg gjerne å massere føttene hans, men ikke insister på dette. Snakk til ham med en myk og avslappende stemme. La ham slappe av.

Hør på ham
Du har kanskje et dusin ting å fortelle ham, men hans hjemkomst er ikke det korrekte tidspunkt. La ham snakke først, så hører han bedre på hva du har å fortelle ham senere.

La kvelden være hans
Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden og hans behov for å være hjemme og kunne slappe av. Er han sur og irirtabel, ikke slå tilbake igjen, forstå hans stressende vesen.

Målet
Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon.

......OK!!! For guds skyld, stakkars mannen...


-----------------------

prøver bare litt på å lage feederbutton...
Blogglisten

15 kommentarer:

Sigrid sa...

Jeg går ut fra at du - i likhet med meg - følger alle disse gode rådene? :-D)))

nefertiti sa...

Jesuskristusogmaria.........

Harryford sa...

Bravo bravo! Bifalles! :-DDDDDD

Den blir skrevet ut og lever til fruen!
Dette vet jeg hun hun takler i tillegg til å være fullt yrkesaktiv for tiden, siden mannen er hjemmeværende! :BIG LOL:

At det var mulig!!!!!

Unknown sa...

Ja dette følger jeg selvsagt til punkt og prikke... eller noe i den duren.
Jeg er faktisk så heldig at jeg kommer hjem til ferdig middag hver dag. Ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi gubben slutter før meg, og ikke gidder å vente på at jeg skal komme hjem å lage middag. He-he..

Rekkehuset sa...

Åh, sukk, den som var en mann i den verdenen der...

Wenche sa...

"Servicenivået" har nok dalt en del opp i gjennom årene - og gudskjelov for det. Godt verden går fremover sier nå jeg :-)

Veronica sa...

Den der har min samboer hengt opp på kjøleskapet. Jeg henger masse stæsj foran.
Nei, den følges ikke i det hele tatt.

Rita Hogefeld sa...

gudhjelpeogtrøste!

Da heller være singel sier nå jeg da.....

Røsslyng sa...

Skrekk og gru!
Jammen godt tidene har forandret seg...

Mokki sa...

Ha ha ha ha ha... tror ikke jeg hadde vart en uke med det derre engang før MANNEN hadde vært tuppa på dør med tilhørende eiendeler ;) Og enda tar jeg mye mer enn min del av husarbeid og sånt pr i dag....

Mete sa...

He he he - godt at verden går fremover!

Mona sa...

jaja. jeg ser jo nå hvorfor jeg er skilt, og hvor jeg glapp :))), og det er faktisk helt greit!

Verden går faktisk fremover - tross alt!

Else Michelet har laget en tekst til en Bethoven??? melodi - den heter Menuetterpå - og er et harselas på nettopp denne slags tekster, som det vel har vært noen av i bøker og ukeblader for endel tiår siden.

Ellen Walnum sa...

Akkurat sånn har vi det hjemme hos oss:-))

Unknown sa...

Ja vi og... eller noe..

Anonym sa...

Ja dette er nok forna dagers husmorideal:-)
Skulle jeg ha dullet og dottet sånn med mannen i løpet av vårt over 40 år lange ekteskap hadde jeg vært utslitt og mannen død av kjedsomhet:-)

Related Posts with Thumbnails