ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 25. desember 2008

Nordlys og jul

På julaften går vi alltid på kirkegården for å tenne lys. I år hadde jeg egentlig ikke noe lyst. Det var ikke noe gøy å tenke på at Pappa ikke var med, men at vi måtte sette lys på graven hans i stedet.. huff...Men det gikk greit.

Noe som var spesielt var lyset på himmelen. Det så først ut som en sky. Men etter en stund skinte den i alle regnbuens farger. Lurer på om det var et slags nordlys, eller skyggen av et som de sier.
Bildene ble desverre ikke så bra. Men en Idè får man jo,

034035 

036

Resten av julaften gikk kjempefint. Fikk litt panikk da jeg hadde glemt sosissene og medisterkakene, mens ribbe og alt var ferdig. Men heldigvis var Mamma der og fikset i en fei.

Et lite bilde av typisk: Vi har pakket opp gavene og skal sette sammen alt-bilde.
038

God jul og godt nyttår alle sammen.

Blogglisten

8 kommentarer:

Miamaria sa...

Stilig fenomen på himmelen! Fortsatt god jul ønskes deg og dine. :)

Sigrid sa...

Det kalles perlemorsskyer. Vakre!
God jul fra Hadeland :-)

Ellen Walnum sa...

Perlemorsskyer.....noe så vakkert!

Vel overstått julaften Charlotte:-) Ble helt nostalgisk av bildet der dere setter sammen diverse gaver. Vi har hatt en del slik julaftener:-)

Nå gleder jeg meg til å se i testbloggen din om du har funnet på noe nytt og spennende!

AnitaH2 sa...

Slik var slutten på julaften hos oss også! Stor stas på begge barnerommene ;-)
Ellers ble jeg så glad for å se setningen "heldigvis var mamma der..." i innlegget ditt.
Godt at hun har dere til å ta brodden av den første jula uten din far! Jeg sendte dere noen tanker i går kveld, må jeg innrømme.

Trude sa...

God Jul til deg og dine, man har mange tanker i en slik høytid. Det er kanskje det som gjør jula spesiell...

Stor juleklem fra Trude

Unknown sa...

Takk alle sammen.
Ellea.. vel.. vet ikke helt ennå. Tror ikke gubben er så fornøyd at jeg sitter med nesa oppi i timesvis. he-he... r

Harryford sa...

Endelig - ble det en god jul hilsen til deg Charlotte! God Jul!

Tenkte på det med din far, alltid vanskligst første gangen! - Men du står han av!

Det var tendenser til slike skyer her og i går - men filme de....!

Ps: et flott skriv du hadde om "kællen" her om dagen! Hørtes ut som reine juleforelskelsen!;-)

Ps2: Har uniform - men den skal IKKE på igjen!!! Etter 3 år med daglig bruk er jeg 100% avvendt!!!

Petunia sa...

Ser det er flere som har gitt deg svaret på hva disse skyene heter.
Vi pleier også alltid gå på gravene på julaften. Foreldrene til min mann som aldri fikk oppleve sine 5 barnebarn, min mormor som jeg savner veldig enda det er 12 å siden hun døde. Jeg besøker også graven til en venn av eldstemann som døde da de var 15 år gamle. Dette er det verste, for selv om jeg ikke kjente gutten så veldig godt, så gjorde det et sterkt inntrykk på oss alle da skjedde for 5 år siden.
Jeg kan forstå smerten ved på miste din far og at du ikke hadde så lyst til å gå på gravene.
Jeg håper at du har hatt en fin jul likevel og sender deg noen varme klemmer herfra!

Related Posts with Thumbnails