ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 14. desember 2010

Bloggkalender Luke 14. Gåtur.... yeah right!!

Ordet i dag er "Gåtur".
Velll-vellvelll!! Gå i vei hvis du tør. Her er det så glatt at det ikke er gøy en plass...  Holke så langt øyet kan se. Humplete, skitten is. Ikke stas. Kjedelig.
Nei da vil jeg heller ha snø, tørr snø.
Jeg kan ikke gå normalt. Ingen gåtur her nei. Må ha piggsko. Lat.. ja.
Men har i alle fall lagt bak meg flere kilometer på kjøpesenteret i dag da. DET må jo telle litt?
Men herrekongsverre.. det er jo søren meg like glatt der. Hva er det med det, egentlig? Hvorfor har de alltid sånn glatt, marmoraktig gulv på slike kjøpesentere? Man får vondt i bena, vondt i ryggen.. sliten. Ergo.. mindre shopping. Smart? Tja. Vet nå ikke jeg da.

Men nå er i alle fall alle julegavene kjøpt. -Utenom èn. AAArrrhhhg. Jeg VET hva jeg vil kjøpe. Men kan ikke finne det!! Så jeg må vel til byen en dag ja.


Jeg har en liten tradisjon da. At hvert år kjøper jeg en spesiell ting til juletreet. En som sier meg noe. Minner om noe.
Enda hadde jeg ikke funnet noe i år.

Men så så jeg den. På Åhlens av alle ting. Denne her skal være julepynten anno 2010. Som minne om at jeg og mine sko passer himla dårlig på glatta. Hahaa!!

-Seriøst. Du skulle sett meg. Vi har en grussti ned til huset, og nå er den så full av is at jeg må klatre langs kanten ned, mens jeg henger i Potentilla`n...

Gode gamle Potentilla. Støgg som et uvær, men uunværlig på glatta!!
(Potentilla. Gammeldags busk med gule blomster.)

Blogglisten

10 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Nææ for en lekker sko til å ha på juletreet. Du må kjøpe deg brodder til å ha på skoa (ikke den på treet), så kan du imponere med å jogge på glatta :-)

Britt Åse sa...

"Gode gamle Potentilla. Støgg som et uvær, men uunværlig på glatta!!"

Herlig, Charlotte. Vi griper til det vi har i nærheten :lol:

Britt Åse sa...

PS: Det finnes piggjoggesko. Vi så en fyr her om dagen hvor det var enda glattere enn nå. Han jogget uanstrengt på glattisen. Huff!

Miriam Elisabeth ツ sa...

Lekre sko! Så morsom julepynt!

Unknown sa...

Ja jeg vet jo at det finnes joggesko med pigger. Men har ikke råd til sånt nå før juuuul!

Gudveig HN sa...

Lekker sko - til juletreet?
Takk og pris for piggsko, greier meg ikke uten!
Ellers er det trygt og godt i godstolen for tida:-)

Parkvegens Hageglede sa...

Nydelig prinsessesko til juletreet, det må vel være skoen til Askepott..
Brodder, det er tingen.. billig og sikkert. Jeg drar mine på, over tå og hæl, hver morgen før jeg begir meg på glatta ned bakken. Svipper de av i bilen, en nødvendighet når det er bakke ned til garasjen og vinteren i verste fall kan vare i 5 av 12 mnd.

nefertiti sa...

Klart vi regner med de kilometerne vi trakker på kjøpesenter - det skulle da bare mangle ;-)

Ikke våg deg ut på glattisen! Bare hold deg hjemme, fyr i peisen, skjenk deg et glass vin og bak noen kaker. Det er det lureste du kan gjøre :-)

Ellen Walnum sa...

Der fant du den spesielle julepynten ja:) Lekker sko var det.

Ja jeg har jo testet ut den bakken ned til huset ditt og den er glatt!!! Trodde vi hadde det glatt men her går det i det minste bortover og ikke nedover:) Brodder hørtes jo ut som en smart ting.......

merete sa...

Så artig juleminne! Du var smart :-)

Glatta er noe herk, og pigger er jeg liksom ikke helt fortrolig med. Mor og far har kjøpt seg skikkelig isbrodde-sko, mens jeg krøker meg avgårde. Helt enig i a kjøpesentrene burte ha tenkt litt på oss som ferdes der også, - ikke alle lister vi oss omkring på gummisåler. Nå er ikke høyhæla glittersko min greie, heller, men det er en annen sak.

Related Posts with Thumbnails