ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 20. desember 2010

Bloggkalender Luke 20. Gledelig.. men lovlig sent!!

Veldig sent i dag ja.
Men har liksom ikke helt funnet roen før nå.

Ordet i dag er: Gledelig!!

Det er gledelig å si at jeg er ferdig med julegavene!! Lovlig sent, men bedre sent enn aldri, og alt det der. Tror jeg unngikk de værste julegavetabbene også, som VG skriver om her..
Nytt teppe til under juletreet har jeg også fått i dag. --Hva heter sånt teppe? Juletreteppe? Underjuletreetteppe? Treteppe? ...??

Ja.. jeg har pyntet til jul.. alt. Fyttigrisen så tidlig!! Har aldri gjort det så tidlig før... Jeg skjemmes. Man skal ikke pynte juletreet før lille julaften nei.
Men i år ble det litt knapt med tid og alt. Så søndag måtte jeg til pers gitt.
Så nå er det vel like rotete til julaften. -Får vel slenge meg rundt med støvsugeren da også, tenker jeg. Sukk..
Denne engelen har jeg hatt bilde av i bloggen før. Men må jo feire at hun er helbredet.. o julemirakel!! Gledelig helbredet på ortopedisk avdeling på kjøkkenet med superlim. Stakkars sjel. Hun brakk begge armene da hun kastet seg bakover i forferdelse over ett eller annet i fjor. Så har hun ligget der på loftet helt sånn uten armer.. ikke bare bare det.
Men nå er hun ikke uføretrygdet lengre, og stiller på jobb i julen.
Hun er ikke noe dyr fancy julepynt. Men en billig greie jeg fant en gang på et lagersalg. Men jeg synes bare hun er så utrolig søt!!!

Byturen i dag var en iskald fornøyelse. Jeg fant parkering! Jeg fant det jeg skulle i de butikkene jeg skulle.. det var snø, ikke så forbasket glatt.. det var julelys og vakkert. Koselig!!

Men himmeloghav så kaldt!! Så når vi kom hjem, var det fyrings i peisen.. selv med varmepumpe (med mus) så er det godt å ha peis.


Følte nesten at bildet ble som et julekort gitt!! Passer vel bra til ukens Mandagstema hos Petunia også? Julekortmotiv!!

Blogglisten

10 kommentarer:

Lappedamen sa...

Kjempesøt engel, som er altfor fin til å uførepensjoneres. Godt at du fikset armene.

Petunia sa...

Bildet ditt passer perfekt og jeg må si jeg er imponert over at du holder koken med julekalender gjennom hele førjulstiden!!
Jeg hadde store planer, men trakk meg da min mann ble syk.. Men jeg gjorde jo litt forarbeide og kan kanskje bruke det neste år!
Gledelig jul!

Kristin Aurdal sa...

Søt engel :-) jeg hadde en hodeløs som ble mirakuløst frisk ved hjel av lynlim. Er på jobb igjen den også ;-)
Gledelig jul!

Petunia sa...

Jeg var innom Plantasjen i dag og hørte en slik fin fuglesang. Trodde først det var et lydopptak, men jeg gikk etter lyden og så to rødstruper som hoppet lykkelige rundt omkring blant all julpynt, planter og solsikkerfrø!
De hadde virkelig forstått det.

Ellen Walnum sa...

Ja det føles godt å være i havn med julegavene. Jeg har fått kjøpt alt av bordpynt til julaften også i dag:) Nydelig engel, godt den ble helbredet:)

Leonora sa...

Flott engel, så bra den ble frisk igjen. Ja det er herlig å ha peis når kuldegradene blir flere og flere :-) Flotte bilder du har. Ønsker deg en God Jul!

9na sa...

Ortopeder på kjøkkenet er kjekt :) (føler meg med ett hjemme hos deg)... Men har du mus i varmepumpa? Er det lurt??? Vi får pumpe i morgen, men mangler mus???

krepsemor sa...

Så fin engel. Hun har liksom personlighet =)
Jaja, her er ikke mye julepynt foreløpig, men jeg må vel ta meg sammen i morgen. Men pynte tre skal ungene få gjøre dagen før lillejulaften. De skal nemlig feire jul hos far sin med samboer! Blir litt stille her =(
Julegaver er enda ikke i boks, så det blir et raid i morgen!

Maria G sa...

Vilken fin och söt ängel, och så underbart att kunna elda med ved. Det är så mysigt att höra knastret från lågorna...
Ha en fin kväll & GOD JUL!

Inge sa...

Virkelig smukt julekort motiv.. :-)

Related Posts with Thumbnails