ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 1. desember 2010

Bloggkalender luke 1-alle gode ting er 3

1 Desember!! Da er startskuddet i gang for bloggkalenderen. Tjo-hooo!!
Jeg følger "En reise med små ting i bagasjen" og hennes ord. Les mer HER. 
Ordet i dag er: TREKK.

Link


Vel.. her har det vært et kattetrekk i det siste.
Lang historie kort.
Vi leter etter katt nr 3. En som er ung nok til å være med Jørgen, som trenger noen å leke med. Og en som er tolmodig nok til å tåle hverdagen i vårt hjem.
Vel.. vi finner en i avisen. Eieren er full av lovdomsord. Vi kommer dit. Og det viser seg å være en villkatt. Voksen.. aldri sett andre folk enn han. Dermed.. ingenting.
Så finner jeg katt fra DB Farsund. Men den er i fosterhjem. Joda.. jeg kommer dit. Og finner en helt annen katt enn beskrevet. Men situasjonen ble litt rar og hastig. Og før jeg visste ordet av det satt jeg i bilen med denne katten.. ??
Som i forrige innlegg, så tok vi han inn og tenkte at dette ble greit. Men allerede etter et par timer så vi at det var mye som ikke stemte med han. Blandt annet at han var ganske gammel. Minst 10 år tror jeg.
Han hadde også mange andre ting som de ikke visste om, som vi diskuterte med DB og ble enige om at han måtte tilbake igjen. Så jeg kjørte han tilbake i går. Nå kommer han til et annet fosterhjem, heldigvis!

Så.. dagen før jeg hentet katt nr 2. Ringte en venninde og fortalte  om en villkatt som hadde bært ungene hjem til hennes mor. Og at hun ikke kunne ha den ene osv. Men jeg hadde jo allerede lovd meg bort til den andre- Rolf.
På vei hjem fra Farsund i går, så snakket jeg med henne igjen. Og jeg fikk et bilde på mobilen. Jatakk.. hallooo!!
Så vips. kom katt nr 3.
Som jeg skrev i forrige innlegg, så vil jeg gjerne slå et slag for voksnere katter. De er lettere å ha med å gjøre.. men denne klarte jeg ikke å stå imot.. Beklager.
Er usikker på alder her. Men tipper en sånn 4-5 mnd??
Hun har både makk og øremidd stakkars. Men i morgen blir hun medisinert.
Makan til herlig katt!!
Jørgen har tustet rundt etter henne i hele går kveld. Han virker veldig fornøyd. Vilja bare ga henne et blikk, så lot hun som ingenting.
-Vel.. vi tror det er Lise. Men ikke sikre. Hvis det viser seg å være en herremann.. så blir det Steinar.
Gubben mener hardnakket at det er ei jente. Jeg er litt usikker. Men veddemålet er i gang!
Hun er så flink!! Går på kasse, bruker klorebrettet. ja i det hele tatt. Dette ser ut som det skal gå strålende! Selv om hun er født i skogen stakkars, og bare bodd på nåde i dette huset en liten stund.
Ingen fighting, fresing eller stressmomenter så langt. Nå tror jeg endelig vi har funnet katt nr 3. Alle gode ting er tre!!

Lillegutt er happy. I går kveld fant vi han i sengen i en skikkelig CowboysTREKK.

Blogglisten

10 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Gøy med julekalender!! Jeg skal nok følge med.

Noe så nydelig som Lise, og så er hun attpåtil rød:)

Linecas have sa...

Haha ja sånn kan det gå. Det var synd han ikke fungerte, men jeg forstår dette veldig godt da vi jo hadde en katt her i en par dager selv før jul i fjor men det gikk bare ikke.
Skjønner godt du falt pladask for det lille nurket. Historien vår er meget lik fordi den katten vi endte op med er barn av villkatt og funnet ute syk og dårlig. men nå er hun fin og fjong og veldig dame. Hun er min katt det har hun bestemt helt tydelig.
Ettersom katten din er oransje er jeg tilbøyelig til å tro det er en han katt. men så lenge katten er såpass gammel så burde du finne noe baki der. Ikke klem for hardt da. LOL!
Coboyen din er like sjarmerende som alltid. :)
Ha en glimrende dag snupp.
Klemz!

Tresje sa...

Hei det var godt hun passet inn, mam ville gjerne ha henne, men hennes katt ble VELDIG sjalu, men syntes hun var flink som fikk den tam:) Nå prøver hun å få mora og den siste ungen tam. Så finner vi kansje hjem til dem også:)

Kristin Aurdal sa...

Så søt en pus. Tenker du er fornøyd med denne :-)
Har aldri tenkt over det før jeg leste det som Lineca skrev. Jeg har aldri sett en hokatt med disse fargene, men sånn i farta kan jeg komme på 4 rødspraglete katter som alle er hankatter.

merete sa...

Artig varisjon på trekk, - her kom jo både katteeventyret og du fikk vist fram det nye tilskuddet. Så bra at det ser ut til å ordne seg. Men 3 katter i huset, - jeg er mektig imponsert!
ps. så glad for at vi "trekker" sammen i desember!

Unknown sa...

Ja jeg er også litt i tvil når det gjelder kjønn. Vanligvis er røde og hvite katter gutter, og trefargede er jenter. Men det finnes jo unntak da. Huff. vi får bare se.

Anonym sa...

Så flott katt da. :) En liten sjarmør. Jeg tipper også hann.

Frøya-Heidi sa...

Skjønner veldig godt at du falt for den røde sjarmøren, nydelig var den!

Ønsker deg og kattene en koselig adventstid!

Ps. herlig bilde av cowboyen :)

bentetove sa...

Så koselig katte-trekkinnlegg!! Gratulerer med en flott liten pus.
Kjekt å treffe nye blogger via Merete sin adventsblogg.
Og takk for hyggelige ord hos meg :)
Ps - cowboygutten så jo herlig ut !

Miriam Elisabeth ツ sa...

Så koselig innlegg og for en nydelig katt!!

Related Posts with Thumbnails