ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 17. desember 2010

Bloggkalender Luke 17. Gøy med ord!!

Ordet i dag er... Ord..haha!!
Jada. Jeg elsker skrift!!
Det gøyeste faget jeg noen gang har hatt på skolen var skriftlære. Kalligrafi og alt det der. Digitalt eller med pensel. I like!!

Jeg lager mesteparten av skriften nå i Photoshop. Jepp-jepp.. elsker Photoshop. Meeen, av og til er man lat, og kan finne andre løsninger.

I dag etter et kjapt google søk på Cool words.. så kom jeg til en superenkel tekst generator som heter www.textspace.net
Høyreklikk på bildet og lagre som: Men jeg måtte lagre det med f.eks: tiger.jpg. Hvis ikke så ble det bare rart. Men det funket fint det. 
Litt sånn "festive!" 
Eller litt "dyrisk".
Hvilket dyr er denne?
 Litt glitter???? - Blir litt svimmel av denne her. Veldig sånn "My Space" aktig. 

Denne også da... Huff..

Men jo, det er mange gøye greier man kan lage tekst med på nett. Eller fonter man kan laste ned til Photoshop. Deviantart er et fantastisk sted, hvor man deler forskjellige børster og fonter blandt annet.

Her er et bilde jeg lagde på skolen en gang for mange år siden. Oppgaven var i calligrafi. Husker ikke helt tema men rammet det inn i alle fall.. og så har jeg drasset rundt på det siden. Hehe. 


Blogglisten

5 kommentarer:

Bjørg sa...

Så mange fine skrifttyper. Jeg visste ikke de fantes!

Linecas have sa...

Og det bildet ditt er helt rått. Kameraet ditt er litt slemt mot det, men sånn er det jo nå i disse mørketider. Men jeg har sett bildet med egen øyne og det er sinnsykt flott.
Snedig generator. Den rosa der tror jeg at jeg skal bruke i bloggen en dag jeg føler meg ekstra barbie. ;-)
God helg!
Pst give away inne hos meg.

Unknown sa...

Ja bildet ble tatt med iphone i ei mørk gang.. hehe.

Kristin Aurdal sa...

Stilig bilde da.
Den bamse - kanin - lam saken med navnet ditt passet da UTMERKET til deg hahaa :-)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Takk sann! Lagrer linken til tekst generatoren til romjula :-)

Related Posts with Thumbnails