ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 8. desember 2010

Bloggkalender Luke 8. White

8 Desember!!
Nå begynner det å hale innpå her .
Men fremdeles har jeg litt den falske  følelesen av at jeg har sååååå gooood tiiiiid!!
I går fikk jeg snappet med meg en pepperkakedeig fra ICA.. joda. God mor som jeg er, så gidder jeg ikke å lage den selv.
Det er jo ikke noe barna bryr seg om alikevel?
Bare de får trykket ut noen figurer før de blir lei.. og jeg blir stående igjen med hele greia, så er de fornøyd.
Minnene om mor som sto på kjøkkenet har en tendens til å bli litt mer glorifisert etter som de blir store selv. Så jeg tar det med knusende ro.

Ordet i dag er HVITT...
Ja... for en gangs skyld har vi hvit jul. I hvertfall førjulstid. Det er koselig. Det behøver ikke vare så lenge. Men hvit jul er knall.
Knase-knase-under-skoene-nesten-som-potetmel-lyd.. helt topp!

Her har noen dekorert bordet utenfor jobb.

Tragisk forsøk på å ta bilde av hvit snø.. ble blått.


Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg må ærlig innrømme at jeg kan klare meg fint uten alt det der hvite, også til jul.......

Fies notiser sa...

Artig-artig-artig :-) Og helt uenig med Ellea: mere hvitt til jul (ute, må vite!) Smaken er som baken... Ha en fortsatt fin kveld, damer!

merete sa...

ferdig peppekakedeig, - helt enig! og husken til ungene ligger i utbaking, smaking på deig og pyntinga, - jeg tror det, jeg også!

her har vi hatt råkalde dager og frostrim over alt. julestemning til de grader :-)
god onsdagskveld!

ps. trakk deg ut for i går på bloggen, - sender du meg andressen?

Elsa sa...

Nå er det flott julestemning ute ja, men her i Midtnorge skulle vi kanskje bare ønsket oss noe som ligner mer på monsunregn for å få fyllt opp kraftmagasinene.
Vi føler oss snart strypt av strømprisene.
Koselig å besøke bloggen din, den er en vitamininnsprøytning hver dag:)

Lappedamen sa...

Ja, hvit jul er best. Har opplevd grønn jul på sørlandet med striregn. Ikke mye julefølelse da, nei. Vi gumler pepperkaker hver dag, vi hadde pepperkakebakedag hos naboer på søndag - det er tradisjon. Pepperkakeboksen står beleilig til på stuebordet, så det er bare å knaske i vei. God bakst.

Related Posts with Thumbnails